CRYNS by damage

Na overname Cryns Carrosserie Center richt IRS Group pijlen nu op UK

Met de overname van HALO Accident Repair Centre Limited in het Verenigd Koninkrijk zet de IRS Group haar koers van expansie en groei in Europa voort. IRS nam begin 2020 de activiteiten van Cryns Carrosserie Center uit Mortsel over, een toonaangevend bedrijf in de schadeherstelsector met op vandaag 11 vestigingen. Net als met Cryns in België wil IRS nu ook in het Verenigd Koninkrijk bouwen aan een groepering die staat voor kwaliteit en vooruitstrevendheid.

In België bouwt de groep aan een totaaloplossing voor schadeherstel. Cryns: Carrosserie, Wheels, Glass biedt een all-in one shop voor carrosserie activiteiten als glas- en velgenherstel. Zowel de particuliere als professionele klant kan zo voor alle schadegevallen bij de groep terecht. In de UK is HALO de 62ste acquisitie in slechts zeven jaar, de IRS Group groeit zo naar 2.500 werknemers in maar liefst 170 locaties.

HALO is een van de toonaangevende Britse aanbieder van schadehersteldiensten voor verzekeraars en autofabrikanten. "Een schadeherstelbedrijf waarin de klant en digitale transformatie centraal staan, is wat HALO echt uniek maakt", zegt Matthias Rolinski, CEO van IRS Group. "Door de toegang tot het nieuw gecreëerde internationale netwerk van de medewerkers, digitale diensten, innovatie en technische expertise van IRS, kan HALO zijn groei verder zetten."

Met deze stap versterkt de IRS Group haar toonaangevende rol voor Spot Repair, carrosserieherstel, hagelschade en velgherstel in de Europese regio. Net als de toetreding tot de Belgische markt met Cryns wil IRS in het Verenigd Koninkrijk een moderne organisatie met focus op vooruitstrevendheid, kwaliteit en digitalisering uitbouwen.