Netflow IT groeit uit tot grote helpdesk

Wim Jacobs

Ook Ann Demeulemeester rekent op de snelle interventies van Netflow IT. Het bedrijf uit Zwijndrecht heeft zich in de afgelopen jaren opgewerkt tot een totaalpartner voor ICT bij liefst 350 KMO's. "Wij lossen de IT-problemen van onze klanten vaak al op nog vooraleer ze het zelf gemerkt hebben", zegt zaakvoerder Wim Jacobs.

Netflow IT nam onlangs nog zelf een klein IT-bedrijf over en ziet zijn omzet daardoor verder doorstijgen. In 2012 werd 2 miljoen euro gehaald. Netflow IT werd in 2006 opgestart door Wim Jacobs. Met 20 jaar ervaring in de IT-wereld stuurt hij het bedrijf doelgericht in de richting van totaalservice. Dat gaat dan van bedrijfsnetwerken, IP-telefonie, the cloud, digitale camerabewaking tot Citrix en terminal server omgevingen. De 18 specialisten van de groep vullen op die manier het volledige plaatje in.

Het bedrijf uit Zwijndrecht functioneert in dit opzicht als een grote IT-helpdesk die 24 uur op 24 bereikbaar is. Omdat Netflow IT een eigen proactief monitoringsysteem uitgebouwd heeft kunnen eventuele problemen ook al op voorhand opgelost worden. "Daarnaast zorgen wij uiteraard ook voor de installatie van de eigenlijke apparatuur en de eventuele migratie."

Doorgedreven automatisering wordt door veel bedrijven kennelijk als een resoluut antwoord op de hangende crisis gezien. Veel KMO's investeren doelbewust in de uitbouw van hun IT-infrastructuur. Ze besteden een en ander bij voorkeur uit aan bedrijven zoals Netflow IT. "In dit opzicht draaien wij effectief op een hoog tempo", zegt Wim Jacobs. "De crisis onderkennen wij enkel in het feit dat de betalingen laattijdig binnenkomen en dat het veel langer wachten is op de betekening van offertes dan vroeger."

Netflow IT gaat daarom actiever de boer op, zoekt zelf nieuwe kansen uit. Op de referentielijst van het bedrijf staan ondernemingen als Merit Capital, Leo Stevens, Van Laer, ITB, Swissport enz.