Newtec scoorde al vroeg in Brazilië

satellieten

De hype rond de Rode Duivels in Braziliê straalt eveneens af op de Belgische ondernemingen die in het land van de samba meegewerkt hebben aan de opbouw van de Wereldbeker Voetbal. Onder hen ook Newtec uit Sint Niklaas.

TV Globo, de grootste Braziliaanse televisie-omroep kocht de M6100 Broadcast Satellite Moderator van Newtec aan om zijn reportagewagens voor sport- en nieuwsverslaggeving een upgrading te geven. Newtec engageerde er zich op die manier toe om de satellietverbindingen van het televisiestation optimaal te laten verlopen. De fans van de Rode Duivels hebben op het thuisfront ondertussen al de kwaliteit van de televisieverbindingen kunnen appreciëren.

Voor de werkgeversfederatie VBO is het promoten van de expertise van onze Belgische bedrijven van kapitaal belang. Koning Filip werd daarom door het VBO uitgenodigd op een ontmoeting met de betrokken bedrijfsleiders. Net voor de aanvang van de eerste wedstrijd van de Rode Duivels bracht het VBO, met de hulp van de Sports Technology Club (STC) van technologiekoepel Agoria, 11 van hen die meewerken aan de organisatie van de Wereldbeker bijeen op een rondetafel met de koning. Opzet was de verschillende Belgische producten en diensten die in Brazilië aanwezig zijn en de knowhow van deze bedrijven in de kijker te zetten.

Op de rondetafel, in aanwezigheid van Michèle Sioen, voorzitter van het VBO, werd Koning Filip geflankeerd door Pieter Timmermans, CEO van het VBO, evenals door André Papoular, CEO van Schréder. Dat bedrijf uit Namen is aanwezig in meer dan dertig landen en verzorgt de verlichting in verschillende Braziliaanse stadions, onder meer dat van Mineirao in Belo Horizonte.

Andere deelnemende bedrijven tijdens de rondetafel waren Art & Facto, Barco, Bekaert, Desso, EVS, Outside Broadcast, Skylane Optics, AB InBev en Bayer Material Science.

Na deze ontmoeting met de betrokken bedrijven keek de koning in een ontspannen sfeer op een groot scherm samen met ruim 50 bedrijfsleiders en VBO-medewerkers naar de wedstrijd België-Algerije. Pieter Timmermans, gedelegeerd bestuurder van het VBO: "Sport en ondernemingen delen heel wat gemeenschappelijke waarden. De bedrijfsleiders sparen hun inspanningen niet; ze strijden in een zeer concurrerend universum met als enig doel te winnen, de eerste te zijn. Samen met de Rode Duivels hebben ook de vele Belgische bedrijven gewonnen die in het buitenland het verschil maken met hun expertise, talent, innovatie en slagkracht."

Tijdens het VBO-event zetten Lutosa en AB InBev het Belgische karakter van het event smaakvol in de verf met een lekker pakje frieten en een frisse pint voor alle aanwezigen. Desso, gespecialiseerd in de aanleg van grasmatten in stadions wereldwijd, rolde een uitnodigende groene grasmat uit.