ITZU_Afbeelding

Partner in de kijker: ITZU

ITZU heeft de weg naar Made in al langer gevonden, maar sinds vorig jaar is de groep structurele partner van Made in Antwerpen. Al steekt ITZU ook de kop op in andere regio’s en net dat is één van de grootste troeven, klinkt het. “Als bedrijven je doelgroep zijn, dan is dit één van de meest performante platformen”, weet marketing manager Kristien Moelans.

Kan je kort omschrijven wat ITZU doet?

“Particulieren en bedrijven vinden in ons een volledig ontzorgende, strategische sustainable partner in HR en Facility. Als talentexpert staan we dicht bij onze klanten en medewerkers, en dat op elk moment in hun loopbaan en privéleven. Dat gebeurt via Itzu Jobs, Itzu Select, Itzu Career, Itzu project sourcing, Itzu Training, Itzu Technics, Itzu Cleaning, Itzu Home en Itzu Facility. Onder het motto It’s you we care about inspireren en verrassen we ook graag door kennis te delen en zelf het goede voorbeeld te geven op het vlak van (duurzaam) ondernemen.”

Waarom kiezen jullie voor Made in?

“Omdat daar een deel van ons doelpubliek zit. We focussen ons in eerste instantie vooral op mensen die op zoek zijn naar een nieuwe job, of een nieuwe stap in hun carrière willen zetten. Rekruteringscommunicatie en employer branding staan dan ook centraal in onze marketing- en communicatie.

Anderzijds willen we natuurlijk ook bedrijven en organisaties bereiken. En dan is Made in toch wel het platform waar zaakvoerders en beslissingsnemers binnen HR en facility heel actief zijn, net als de professionals die een carrièreswitch willen maken. Het is bij velen het eerste wat ze ’s morgens lezen. Als je bij in die berichtgeving kan staan, betekent dat dus een grote meerwaarde.”

Op welke manier bereikt ITZU de bedrijven als doelgroep?

“We profileren ons als de ideale partner om HR-vraagstukken op te lossen. Dat doen we op vlak van instroom via onze uitzendactiviteiten en werving & selectie, op vlak van doorstroom via training en coaching en op vlak van uitstroom via outplacementtrajecten. De sterkte van Made in is dat je die boodschap via een contentmix kan brengen.”

“Via een mix aan mogelijkheden kan je jezelf zeer goed profileren.”

Kristien Moelans

En die mix werkt?

“Enerzijds heb je de advertising. Je logo wordt herkenbaarder en het zorgt voor extra naamsbekendheid. Anderzijds is er de content, waarbij je invulling kan geven aan je merk, wat je waarden zijn, hoe je aanpak is en op welke manier je klanten vooruit helpt. Via die mix kan je jezelf zeer goed profileren.”

Jullie zijn partner in Antwerpen. Vanwaar de keuze voor deze regio?

“Met ons hoofdkantoor in Hasselt staan we in Limburg al vrij sterk. Ook in andere provincies hebben we reeds kantoren, maar begin dit jaar openen we een nieuwe Antwerpse ITZU hub langs de Mechelsesteenweg. Op die manier willen we nog dichter bij kandidaten en klanten in Antwerpen staan. Vandaar ook de keuze voor een structureel partnership in Made in Antwerpen, om deze opening extra glans te geven.”

Maar jullie blijven ook in andere regio’s verschijnen?

“Die flexibiliteit is een enorme troef. Je zit binnen het partnership niet vast aan die ene regio. Zo kunnen we bijvoorbeeld ook in Made in Kempen, Made in West-Vlaanderen of Made in Oost-Vlaanderen publiceren. Moest ook Wallonië in de toekomst mogelijk zijn, dan zien we ook daar mogelijkheden.”