Nieuws Antwerpen Protime draait regels rond thuis- en kantoorwerk om

Protime draait regels rond thuis- en kantoorwerk om

Protime draait regels rond thuis- en kantoorwerk om

AARTSELAAR – Ook bij Protime gingen de werknemers enkele weken geleden opnieuw aan de slag op kantoor, of toch de helft van hen. De anderen blijven van thuis uit werken. “Niet alleen nu, maar ook na de coronacrisis, wordt thuiswerk bij ons een blijver en moeten werknemers via een app aanvragen om naar kantoor te mogen komen”, aldus Peter s’Jongers, ceo Protime. Op die manier wordt ervoor gewaakt dat er niet teveel mensen op hetzelfde moment op kantoor werken.

Ook voor de coronacrisis was telewerken wel al goed ingeburgerd bij Protime, maar het kon enkel op aanvraag en na expliciete goedkeuring. Voortaan worden de rollen omgedraaid: wie naar één van de kantoren wil komen, moet dit aan zijn leidinggevende aanvragen via de myProtime app. Mocht er toch iemand ziek worden, dan krijgt zijn of haar leidinggevende automatisch een Covid-19 rapport waarin staat met wie de werknemer op kantoor mogelijk in contact kwam.

Peter s’Jongers, ceo Protime: “Met de myProtime app bieden we bedrijven niet alleen een oplossing om hun werknemers veilig opnieuw naar kantoor te laten komen, maar ook om plaats- en tijdsonafhankelijk werken in de praktijk te brengen voor hun werknemers. Velen moeten door de crisis in een gewijzigde thuissituatie hun werk weten te combineren met de opvang en begeleiding bij het schoolwerk van hun kinderen. Als bedrijf gaan we daarin mee en geven we onze werknemers de nodige flexibiliteit om hun werk-thuis-tijd zelf in te delen.”

Hoofdkantoor als ontmoetingsplek

De sterke, verbindende bedrijfscultuur van Protime zorgt ervoor dat het bedrijf zich al 8 jaar op rij een Great Place To Work mag noemen.

“Nu de voordelen van telewerken voor iedereen duidelijk werden, zullen weinigen nog willen terugkeren naar de oude situatie met veel fileleed en tijdverlies door de woon-werkverplaatsingen”, aldus Peter s’Jongers. Protime verwacht dat we in de toekomst vaker decentraal zullen werken vanuit derde werkplekken zoals thuis of hubs. “Het hoofdkantoor blijft een belangrijke toegevoegde waarde hebben, maar dan als een kleinere, meer kostenefficiënte, ontmoetingsplek en als blauwdruk van de bedrijfscultuur met onder meer de cultuurwaarden op de bedrijfsmuren.”

Protime werd opgericht in 1995 en is marktleider op het gebied van tijdregistratie, personeelsplanning, toegangscontrole en online samenwerken. De organisatie, die sinds vorig jaar ook Best Managed Company is, telt ruim 300 Protimers en heeft naast het hoofdkantoor in Aartselaar ook vestigingen in Namen (BE), Waddinxveen (NL), Frankfurt (DE), Capellen (LU), Parijs (FR) en Manchester (UK).

Reageer op dit bericht

Onderneming
Dossier

Gerelateerde berichten

Onderneming
Dossier
Gemeente

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.