Reizen Lauwers groeit met scherpe prijzen

lauwers

De 40 autocars van Reizen Lauwers zie je zowat overal. Het reisbedrijf uit Boechout is dan ook sterk verankerd in de brede regio. "Maar wij gaan tot ver in West-Vlaanderen en in Limburg" zegt marketing directeur François Deroep. "Wij voeren volgehouden publiciteitscampagnes waardoor het publiek ons onderhand leerde kennen als een omvattend reisbedrijf. Met overigens niet alleen onze traditionele busreizen maar evenzeer vliegtuigvakanties, cruises en skireizen."

Reizen Lauwers is een heus fenomeen. Het bedrijf heeft zich in 2012 met een omzetcijfer van 29 miljoen euro verder opgewerkt tot een gerespecteerde groep. De onderneming van stichter Luc(ien) Lauwers en zijn echgenote stellen vandaag al pakweg 100 mensen tewerk, bedienden en chauffeurs. Daarnaast worden nog tientallen freelancers ingeschakeld. Het bedrijf gaat onverminderd door op zijn elan. De drie kinderen Lauwers zijn inmiddels ook al aangetreden en zullen de lijn ongetwijfeld verder door trekken.

De grote kracht van Reizen Lauwers? "Onze uitstekende prijssetting," zegt François Deroep. "Wij zijn als onderneming heel erg alert en volgen de ontwikkelingen op de markten van dichtbij op. De klanten van vandaag zijn doorgaans goed geïnformeerd en ze weten wat er op de markt zoal te koop is. Ze weten dat we goede producten in huis hebben met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Ze komen dan ook steevast terug."

De concurrentie zit toch ook niet stil? "Zeker niet," zegt François Deroep nog. "Maar wij vrezen de concurrentie niet. Die houdt ons wakker. Indien er geen concurrentie was zou de sector in slaap vallen. Wij stellen ons scherp op en proberen de anderen voor te blijven."

Reizen Lauwers boekt ieder jaar pakweg 50.000 klanten voor zijn meerdaagse buitenlandse reizen. Daaronder dus ook vliegtuigreizen en cruises. De skivakanties brengen voor Ski Friends, de skidivisie van de groep nog eens 7000 enthousiastelingen aan. Daarnaast zijn er nog de dagreizen die eveneens 20.000 klanten halen en de verenigingsuitstappen met 10.000 inschrijvingen.

Het reisbedrijf is optimaal georganiseerd. 65% van de boekingen komen via het eigen callcenter, 20% van de klanten boekt via internet.

"Wij zijn als bedrijf helemaal op het toerisme afgesteld. Dit betekent ook heel wat. Wij verhuren onze bussen bv. niet voor lijndiensten of voor personeelsvervoer. Wij zetten onze luxecars enkel in voor reizen. Vandaar ook onze reputatie. De mensen weten dat ze met Reizen Lauwers goed zitten."

Verwant en interessant: