Renault_WeekSUV

Renault Antwerpen ziet populariteit van SUV’s toenemen

De sports utility vehicle, in de volksmond beter bekend als SUV, is razend populair. Zo viel 36% van de nieuw ingeschreven wagens op 31 december 2018 onder de categorie van een SUV. Een jaar eerder bedroeg dat cijfer nog 30%. “De SUV is al lang geen trend meer, maar een echte gevestigde waarde. Tijdens de Week van de SUV zetten we deze bij Renault Antwerpen graag extra in de kijker”, aldus Michael Van Eynde, filiaalhouder Renault Antwerpen.

Een SUV heeft het volume van een break of monovolume en biedt het comfort van een berline. Daarnaast zijn ook de vlotte instap en de functionaliteit typerend voor dit type wagen, net als de hoge zitpositie. Chauffeurs die al enige tijd met een hogere auto rijden, willen niet meer naar beneden.

Dat het grote publiek voor de charmes van de SUV valt, is af te leiden uit de cijfers. In 2018 werd een stijging van 6% opgetekend tussen de nieuw ingeschreven wagens. Ook enquêtes bevestigen die trend: 90% van de mensen die vandaag met een SUV rondrijden, zullen er in de toekomst opnieuw voor kiezen. 40% van wie nu met een break of berline rijdt, denkt eraan om over te schakelen. Ze houden van het stoere, robuuste design en voelen zich er veiliger in.

Voor ieder wat wils

Van 18 tot 25 maart loopt bij Renault Antwerpen de Week van de SUV. Klanten zullen dan voor het hele SUV-segment kunnen rekenen op scherpe prijzen en een heleboel acties.

Michael Van Eynde: “Met Renault hebben we voor iedereen wat wils. De Captur is een kleine, trendy en personaliseerbare SUV voor in de stad die vooral bij een vrouwelijk cliënteel erg populair is. De karaktervolle Kadjar – een compacte 4X4 – is dan weer geschikt voor alle terreinen en verkoopt het best. Deze neemt 21,36% van de inschrijvingen voor haar rekening. En met de luxueuze Koleos bieden we een grote crossover aan waarmee de klant het hele jaar door het gevoel heeft van in eerste klasse te reizen.”