© Ben Van den Bempt.

Samenwerking tussen Antwerps kledinglabel KLEIR. en Tourist LeMC krijgt vervolg

Stadstroubadour Tourist LeMC (Johannes Faes) en het Antwerpse kledinglabel KLEIR. gaan opnieuw samenwerken. Begin 2019 werden de Antwerpse handjes voor het eerst in elkaar geslagen voor de merchandise van het album ‘We begrijpen mekaar’. Anderhalf jaar later is het tijd voor een tweede collectie.

Naast enkele nieuwe T-shirts, truien en babybody’s vind je voor het eerst ook polo’s, sokken en een totebag tussen de nieuw merchandise. De truien, T-shirts en polo’s zijn een knipoog naar ‘Koning Liefde’, één van dé topsingles van Tourist LeMC. In de sokken is dan weer de tekst ‘En Route’ geweven, een andere hit op het gelijknamige succesalbum.

Mathias Vertessen: “We zijn echt enorm blij met deze nieuwe collectie. Als fan zijn het moeilijke tijden omdat er geen optredens kunnen doorgaan. Een maatregel die we zeker kunnen begrijpen. Maar op deze manier kan je toch een stukje Tourist LeMC in huis halen.”

Johannes Faes (Tourist LeMC): “Ik ben nog steeds trots op deze mooie samenwerking. KLEIR. staat voor een ecologisch verhaal, snelle service, en leuke Antwerpse uitspraken. We begrijpen mekaar dus volledig.”

Mathias Vertessen en Nick Daelemans. © Ben Van den Bempt.

Het begon bij een optreden

KLEIR. is 3,5 jaar geleden gestart door Nick Daelemans en Mathias Vertessen. Niet veel later volgde de eerste samenwerking met Johannes Faes van Tourist LeMC.

Nick Daelemans: “De samenwerking is heel toevallig gestart. 2,5 jaar geleden kwamen we Tourist LeMC tegen na een optreden. Eén van onze vrienden had toen een trui aan uit onze allereerste collectie. Er stond PALJAS. op die trui. Johannes wilde daar meteen een foto van nemen. De bal is toen aan het rollen gegaan. Het begin van een fantastisch verhaal dat we vandaag dus kunnen voortzetten met een tweede collectie.”