TEE en SBB Raf Dom (linksonder) en Sebastiaan De Block (rechtsonder) bundelen de krachten. Foto: SBB

SBB en The Ecological Entrepreneur bundelen de krachten

SBB neemt een belang in de snelgroeiende Antwerpse duurzaamheidscoach The Ecological Entrepreneur. “Duurzaamheid versterkt niet alleen de marktpositie van bedrijven, maar maakt ze ook aantrekkelijker voor toptalent", klinkt het in het persbericht.

SBB Accountants & Adviseurs is een accounting- en advieskantoor met 29 vestigingen in Vlaanderen, 23.000 klanten, 650 medewerkers en een jaaromzet van meer dan 70 miljoen euro. Het bedrijf is gespecialiseerd in fiscaal en juridisch advies, vermogensplanning, omgevingsadvies en consultancy rond corporate finance.

The Ecological Entrepreneur, opgericht in 2020, is een duurzaamheidsadviesbureau dat bedrijven (corporate en kmo’s), sectorfederaties en organisaties ondersteunt bij hun transitie naar duurzame en conforme operaties. The Ecological Entrepreneur helpt bedrijven hun ecologische, sociale en economische impact te verbeteren. Het bedrijf telt 21 werknemers en is gevestigd in Antwerpen.

Duurzaamheidsnormen

Met de druk om te voldoen aan steeds strengere duurzaamheidsnormen, zowel van overheidswege als vanuit de markt, is deze samenwerking een strategische zet. Bedrijven worden geconfronteerd met nieuwe rapporteringsverplichtingen, maar SBB en TEE zijn ervan overtuigd dat een duurzame aanpak niet alleen verplicht is, maar ook kansen biedt. “Duurzaamheid is geen bijkomstigheid meer, maar een doorslaggevende factor in zakendoen”, zegt Raf Dom, CEO van SBB. “De samenwerking met TEE stelt ons in staat om ons aanbod inzake duurzaamheidsadvisering verder uit te bouwen en onze klanten nog beter van dienst te zijn.”

“SBB beschikt over een team van omgevingsadviseurs die hun klanten ondersteunen inzake milieu- en bouwreglementering”, zegt Sebastiaan De Block. “Dat zijn voor ons natuurlijk interessante ankerpunten om mee samen te werken. SBB heeft daarbij overigens een unieke positie in de accountancywereld.”

De groeiende aandacht voor duurzaamheid heeft ook impact op de bedrijfsvoering. Marit Overbeeke, COO van TEE, legt uit: “Duurzaamheid versterkt niet alleen de marktpositie van bedrijven, maar maakt ze ook aantrekkelijker voor toptalent. Kmo’s die nu investeren in duurzaamheid plukken daar niet alleen ecologische, maar ook economische vruchten van.”