SKM heeft zelfs klanten in het Luikse

skm

De bekende kledingszaak SKM uit Aartselaar realiseerde tijdens het afgesloten boekjaar 2012/2013 een omzetstijging van pakweg 10%. Een resultaat dat in de gegeven omstandigheden zeker mag gezien worden. De meeste textielzaken hebben zwaar te lijden onder de crisis. "Wij hebben de crisis als een opportuniteit gezien en zwaar geïnvesteerd in de vernieuwing van onze winkel en ons aanbod," zegt gedelegeerd bestuurder Steven De Hertogh.

Ze komen zelfs vanuit het Luikse en uit Nederland naar Aartselaar. SKM heeft een reputatie die ver tot buiten de regio reikt. De jarenlang gevoerde moderne publiciteitscampagnes zullen daar zeker niet vreemd aan zijn. De kledingzaak heeft zich onderhand sterk gepositioneerd op de markt en laat niets onverlet om dat marktaandeel nog verder uit te breiden. In 2012/2013 werd een omzet gerealiseerd van liefst 8 miljoen euro.

"We kunnen inderdaad niet klagen," zegt Steven De Hertogh. "Onze cijfers mogen best gezien worden. Ze zijn er het bewijs van dat investeringen in de toekomst wel degelijk kan lonen. Wij hebben onze winkel in verscheidene fazen gemoderniseerd en sterker omgebouwd naar een shoppingsysteem met afzonderlijke winkels binnen het totaalconcept. Wij hebben bovendien ons assortiment sterk vernieuwd en verjongd. Wij hebben bijkomende merken in ons aanbod opgenomen en op die manier ook de 25-plussers geviseerd."

SKM heeft een traditie die al teruggaat op een kledingzaak uit Niel uit 1870. Rudy Meyers bouwde de zaak in 1952 uit tot een bekend merk dat altijd wel wat nieuws in petto had. De winkel langsheen de Boomsesteenweg werd dan ook zoveel als een bekend embleem waar iedere Antwerpenaar al eens langs kwam. In de expansie van de latere jaren zette SKM moderne publiciteitsmiddelen in, verruimde de zaak met een eigen bistro en overtuigde de klanten met opvallend goede kwaliteit en uitstekende service. Dat je er bv. kon blijven wachten op je "retouches" was al die jaren een bekend gegeven. Je kunt er je aankopen op die manier al onmiddellijk meenemen.

Steven De Hertogh werd door de familiale aandeehouders Meyers in 2012 aanagezocht om de zaak te leiden. Hij had er een gedeelte van zijn carrière doorgebracht en kende SKM als niemand anders. De Hertogh bouwt de onderneming nu verder uit en wil de reputatie van de grootste merkenmodezaal van het land verder uitdragen.

Bij SKM werken vandaag 45 mensen in vaste loondienst naast een wisselend aantal free lancers.