Socialsky, opgericht zonder externe investeerders, bouwde de voorbije jaren een stevige reputatie op met een hands-on aanpak van digitale communicatie. Het bedrijf telt intussen 25 medewerkers, verdeeld over de kantoren in Brussel en Antwerpen, en werkt voor klanten als Delhaize, Leonidas, Basic-Fit en O’Tacos. Onder leiding van oprichter Valentin Pliester en medezaakvoerder Frédéric Van Damme realiseert het bureau een jaarlijkse groei van 50% en haalt het een omzet van meer dan 2 miljoen euro.
Een belangrijke troef van Socialsky is de sterke focus op TikTok. Het bureau was een van de eerste in België die zich specialiseerde in het platform, en boekt er tastbare resultaten. Zo steeg het aantal TikTok-volgers van fastfoodketen O’Tacos van 4.000 naar 300.000, goed voor meer dan 100 miljoen videoviews. Die groei is volgens Socialsky te danken aan een native aanpak met verticale video’s, directe aandachtstrekkers en storytelling die inspeelt op de leefwereld van jongeren.

Gen Z
Met een gemiddelde leeftijd van 27 jaar ademt het team van Socialsky sociale media. Die digitale voeling vertaalt zich in authentieke en resultaatgerichte campagnes die resoneren bij jongere doelgroepen. Merken die moeilijk aansluiting vinden bij Gen Z of Gen Alpha, vinden in Socialsky een partner met de juiste digitale reflexen.
Volgens Pliester en Van Damme is de uitbreiding in Antwerpen een logische stap. “Sociale media zijn in volle evolutie. Merken zoeken houvast. Wij bieden hen geen standaardformules, maar creatieve strategieën die echt werken,” klinkt het. Met de nieuwe studio en een content-first visie wil Socialsky verder bouwen aan de digitale merkverhalen van morgen.