Millemarketing

Starter van de week: Mille Marketing start in volle coronacrisis

EDEGEM – In volle coronacrisis is het geen evidentie om een bedrijf uit de grond te stampen, maar de ondernemersmicrobe bij Camil Verheecke bleek sterker dan het virus. Hij gaf zijn job op om met Mille Marketing zelfstandig marketeer te worden.

Eerder had de 30-jarige Camil Verheecke zijn vertrek al aangekondigd bij zijn vorige werknemer. Hij was 10 jaar actief in de marketing en event-business, waarvan de laatste 2,5 jaar bij scale-up Yuki. Camil mocht blijven van zijn werkgever, maar toch startte hij een eigen marketingbedrijf om andere ondernemers te ondersteunen.

“Natuurlijk twijfelde ik of ik door moest gaan. Maar mensen en ondernemers helpen en ze zien groeien, dat is waar ik zelf energie van krijg. De ondernemersmicrobe was dan ook sterker dan het coronavirus”, vertelt hij.

Lege agenda

Camil Verheecke had een volle salesagenda voor zijn nieuw bedrijf, met heel wat projecten in de pijplijn. Die werden allemaal on-hold gezet met een lege agenda als gevolg. Hij besloot dan maar zijn agenda op een alternatieve manier in te vullen.

“Bedrijven krijgen een gratis quickscan van hun marketing en een videocall waarna we brainstormen over opportuniteiten in tijden van corona.”

Intussen strooit hij met tips rond starten in tijden van corona. Zo raadt hij bijvoorbeeld aan om de beschikbaarheid van mensen in je netwerk te benutten in tijden van corona en geeft hij aan dat bedrijven wendbaar moeten blijven, ook al betekent dit dat de planning volledig moet worden omgegooid.

“En blijf positief, dat is het belangrijkste”, concludeert hij. “Ik ben in elk geval nog steeds enthousiast over mijn keuze om de start met mijn onderneming nu te maken.”

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinantwerpen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.