Studio 100 heeft sterkste imago

studioothe

Employer branding wordt ook voor kleine bedrijven steeds belangrijker. De abeidsmarkt is flink ingewikkelder geworden en de bedrijven zijn vandaag erg kwetsbaarder door de inbreng van de sociale media. Het is voor de ondernemingen dus zaak om hun identiteit als werkgever optimaal te beschermen. In een regionale enquête van het hr-dienstenbedrijf Randstad scoorde Studio 100 in dit opzicht het best.

Ann Schils van Randstad was de gastspreker op de jongste kmo-connect@lunch, het netwerkevent van kmo-insider. 25 ondernemers komen op geregeld tijdstippen bijeen om een bepaald thema aan te snijden terwijl ze naderhand ook de gelegenheid krijgen om hun eigen onderneming aan de aanwezigen voor te stellen. de kmo-connect@lunch heeft onderhand een stevige reputatie uitgebouwd in de regio.

Ann Schils is commercial director bij Randstad. Zij ging bij haar uiteenzetting dieper in op het toenemend belang van employer branding en presenteerde de aanwezige ondernemers ook de resultaten van de studie die Randstad rond dit thema liet uitvoeren in de regio Antwerpen.

“Door de vergrijzing en toenemende schaarste, door de steeds ingewikkeldere arbeidsmarkt en door de opkomst van de sociale media waardoor bedrijven kwetsbaarder worden, wordt het imago en de identiteit van ondernemingen als werkgever, de employer branding met andere woorden, steeds belangrijker, ook voor kleinere bedrijven ” stelde Ann Schils.

Randstad heeft in de studie de aantrekkelijkheid gemeten van werkgevers die voldoende naamsbekendheid genieten en tussen 200 en 1000 mensen tewerkstellen. Daaruit ontstond vervolgens een longlist van 45 bedrijven. Ann Schils: “We hebben nadien aan 1875 respondenten verschillende thema’s voorgelegd, een reeks factoren die kan doorwegen bij de keuze om bij een bepaalde onderneming te gaan werken. Management kwaliteiten en financiële gezondheid bleken het hoogst te scoren. Ook werkzekerheid, loonpakket en toekomstperspectief zijn prioriteiten.

Bedrijven die met employer branding bezig zijn, wil Randstad loven met de uitreiking van de Randstad Award. Deze prijs wordt door de HR-dienstverlener uitgereikt sinds 2000. Sinds twee jaar is er ook een Regional Award. Dit jaar ging die naar Studio 100. Met 81% scoorde Studio 100 het hoogst op het vlak van naamsbekendheid en het bedrijf eindigde ook op de eerste plaats voor toekomstperspectief, werksfeer, financiële gezondheid, interessante job en management kwaliteiten.

Na Studio 100 volgden PSA Antwerpen, Euroports, MSC Belgium, Cool Blue, Kuwait Petroleum, Pioneer, 3M, Duc D’O en Koffie Rombouts.