The Frontline Company neemt Gentse sectorgenoot over

meisjesmiesjesmeisjes

Het Antwerpse hostess agentschap The Frontline Company heeft de activiteiten van zijn Gentse sectorgenoot CBS overgenomen. Daarmee gaan de nummers één en drie van de sector samen. "Door die integratie versterken wij onze positie als gespecialiseerde leverancier van event-personeel", zegt Peter Desart.

Omdat CBS, de Creative Business Support tot nog toe vooral actief was in de sportwereld en in de media gaat het The Frontline Company vooral om de marktverruiming. "Wij waren geografisch al actief over heel België. Ook in Gent dus. Alleen was het ons tot nog toe vooral om hospitality te doen, de begeleiding van de gasten op events. Wij leveren hostessen, hosts, parkingboys, toiletdames, chauffeurs, promogirls & -boys, dansers, VIP-hostessen, ticketverkopes, flyerteams enz. Wij kunnen nu met CBS ook aan de slag in andere markten zoals de Ronde van Vlaanderen bv., de Omloop Het Volk, Memorial Vandamme.... Wij kunnen ons aanbod dus sterk verruimen."

CBS is 13 jaar geleden opgericht door Wendy de Clerck. Zij heeft haar bedrijf al die jaren sterk uitgebouwd in het Gentse. Zij zal in dit opzicht binnen The Frontline Company verantwoordelijk worden voor de verdere commerciële uitbouw en zich als project manager bezig houden met de grotere events.

Wanneer het om hostess bureaus gaat flikkert bij nogal wat mensen vaak het alarmlichtje. Het sfeertje dat over de sector hangt doet veelal even aarzelen. Anntje Peeters en Peter Desart hebben in al die jaren bewezen dat het ook anders kan. Ze hebben hun bedrijf uitgebouwd tot een gerespecteerde onderneming die bij grote klanten als Total, Puilaetco of BASF sterke waarderingscijfers meekrijgt.

Anntje Peeters begon zo'n 20 jaar geleden als studente wat bij te verdienen in de evenementensector. Ze deed dat al die tijd op zelfstandige basis. In 2008 ging ze samen met Peter Desart de professionele toer op en stichtte The Fronline Company. "Wij wilden op een eerlijke, correcte en kwaliteitsvolle manier ons ding doen. Wij zetten er alles op om in de sector een referentiepunt te worden. Wij werken nu eenmaal vaak met jonge mensen met weinig werkervaring. Dat vraagt echt wel een intensieve opvolging. Wij trachten hen in dit opzicht een aangename eerste werkervaring te bezorgen die hen doet snakken naar meer. Vanuit dit oogpunt willen we enkel werken met gemotiveerde en dynamische mensen die vriendelijk zijn en die de elementaire beleefdheid als normaal beschouwen. Soms moeten we wat bijsturen maar dat komt allemaal wel in orde. We hebben ondertussen een heleboel toffe mensen die voor ons werken en er ook voor gaan. Ik dank dan ook uit de grond van mijn hart alle medewerkers die voor ons op het terrein alles uit de kast halen."

The Frontline Company beschikt ondertussen over een database met liefst 1500 medewerkers. Op maandbasis zijn er daarvan zo'n 150 aan de slag. Iedereen wordt vooraf gescreend. The Frontline Company wil immers tot een goede match komen tussen het evenement en de mensen die erin moeten werken. Een klassiek concert trekt bv. een ander soort publiek dan zefmaar een familie-evenement.

"Ik maak me sterk dat het sfeertje dat ergens nog altijd over de hostess wereld hangt ondertussen echt wel heel erg teruggedrongen is. Jonge meisjes die met een kort shortje een cabrio moeten voorstellen op een Autosalon: dat zie je steeds minder. Dat gaat er echt wel uit. Onze klanten zoeken iets anders. Ze willen ten aanzien van hun afnemers ernstig overkomen en laten zich in deze crisistijd niet meer vastpinnen op glamour en glitter."

The Frontline Company stelt vandaag zes vaste mensen tewerk en realiseerde in 2012 een omzet van pakweg 800.000 euro. Met CBS d'r bij kunnen de cijfers ongetwijfeld nog 20% hoger.