The Oval Office organiseert feestelijkheden BASF Antwerpen

The_Oval_Office

Het communicatiebedrijf The Oval Office uit Antwerpen mag de evenementen organiseren in het kader van de 50ste verjaardag van het chemiebedrijf BASF Antwerpen. The Oval Office haalde het van acht "concullega's."

BASF Antwerpen bestaat volgend jaar 50 jaar. De bouwwerf van toen in de Antwerpse Polders is onderhand uitgegroeid tot een van de grootste industriële vestigingen van België. Dat moet uiteraard gevierd worden. Het bedrijf schreef daarop een aanbesteding uit bij de communicatiebureaus om de feestelijkheden in de hand te nemen. De zogenaamde pitch werd gewonnen door The Oval Office.

De viering van 50 jaar BASF wordt geen traditionele viering met één groot feest voor medewerkers en klanten. "Het wordt een volledig jaarprogramma met talrijke interne live communicatiemomenten aangevuld met een aantal externe PR-momenten voor de externe stakeholders", zegt Ken  Koeklenberg, een managing partner van The Oval Office.

De bedoeling is dat de werknemers betrokken worden in de voorbereiding van het feestjaar. "Het project zal daarom een hechte samenwerking vergen tussen het communicatieteam van BASF Antwerpen, de interne werkgroep BASF bestaande uit zogenaamde anniversary champions en ons bureau. We zullen twee jaar intens samenwerken aan de creatieve invulling en de praktische realisatie van het feestjaar", zegt Tuya Beyers van het bureau.

Dat BASF gekozen heeft voor The Oval office heeft te maken met "de gave van het bureau om te luisteren naar de noden en de behoeften van de klant om die dan om te zetten in een creatieve live communicatie aanpak. Die mensen zullen niet nalaten om bepaalde van onze voorstellen in vraag te stellen en alternatieven aan te bieden. Die openheid en kritische ingesteldheid wordt op prijs gesteld."

The Oval Office is als bedrijf gegroeid uit het initiatief van Wouter Boits  en Ken Koeklenberg. Die waren als communicatie- en eventspecialisten al geruime tijd actief in de sector. Omdat ze geregeld de complementariteit van hun activiteiten onderkenden hebben ze vorig jaar besloten om te gaan samenwerken. The Oval Office stelt vandaag zo'n 30 mensen tewerk. Het zijn evenveel specialisten in strategische communicatie, corporate en marketing events, field marketing, hospitality, PR en corporate design. Waarbij het accent ligt op de combinatie van begeesterende live evenementen en creatieve communicatie. Ondanks de explosie van nieuwe communicatietools gaan consumenten en businessklanten immers nog altijd op zoek naar authentieke merkervaringen.

Met klanten als Aquafin, BMW, Belgacom, bpost, Mobistar, Nintendo, de stad Antwerpen, Umicore, Vopak en vele anderen heeft het Antwerpse communicatiebedrijf onderhand een stevige marktpositie veroverd. The Oval Office werkte onlangs nog het Gala van de Flandrien uit en organiseerde voor L'Oréal een managementsdag. Het bedrijf is overigens mee ingeschakeld in een internationaal netwerk van communicatiebedrijven.The Oval Office realiseerde in 2012 een omzet van 8,4 miljoen euro.