The Retail Factory

The Retail Factory ontwikkelt tool om social distance te monitoren

ANTWERPEN – Om bezoekers, consumenten en medewerkers maximaal te beschermen, heeft The Retail Factory een nieuw product ontwikkeld. De Social Distance Monitor van het Antwerpse bedrijf helpt social distance te monitoren en is toepasbaar in de retailsector, alsook in bedrijfs- en kantoorgebouwen.

The Retail Factory heeft ruime ervaring in het tellen en meten van bezoekers en passanten in winkels, shoppingcenters, (winkel)straten van steden, gemeenten en op locaties waar een (grote) groep mensen zich bevindt en beweegt. Vanuit die expertise werd de Social Distance Monitor ontworpen om het aantal mensen per vierkante meter te monitoren.

“Door het installeren van een telcamera kan de bezetting van een gebouw of ruimte in real-time worden opgevolgd”, stelt Philippe Van Riel, manager van The Retail Factory. “Onze nieuwe hard- en software telt het aantal mensen dat binnen- en buitenkomt en geeft een eenvoudig en real-time druktebeeld over hoeveel mensen er maximaal binnen mogen, hoeveel er binnen zijn en welk percentage reeds is ingenomen in functie van de capaciteit.”

Medewerkers en het management kunnen deze info online via hun smartphone of pc opvolgen en aan de hand van de verkregen informatie maatregelen nemen. Op digitale schermen kunnen de metingen, de voorgeschreven maximale bezetting en aanbevelingen ook getoond worden aan bezoekers.

“Dit systeem is in alle mogelijke sectoren en locaties toepasbaar. Simpelweg overal waar mensen samenkomen. Met deze accurate real-time informatie kan elke organisatie de juiste strategische beslissingen nemen, benchmarken van perioden en de impact analyseren van (marketing)acties, events, wijzigingen, enzoverder.”

Lees via deze link meer Corona-nieuws over en voor ondernemers uit de Antwerpse regio.