bonsai-tomorrowland Foto: bonsai

Tomorrowland en groene betaalapp bonsai roepen op om ‘Tomorrowland bos’ te planten en belonen deelnemers

ANTWERPEN - De groene betaalapp bonsai, die bij elke tien betalingen een boom plant, slaat de handen in elkaar met dancefestival Tomorrowland om een steentje bij te dragen aan een gezonder klimaat. De gebruikers van de Antwerpse start-up kunnen rechtstreeks via de app het 'Tomorrowland bos' helpen planten en tegelijkertijd beloningen verzamelen, zoals de mogelijkheid om naar het festival zelf te gaan.

Steeds meer mensen hebben aandacht voor het milieu en maken meer bewuste keuzes in hun leven. Ook festivalbezoekers verwachten bij de aankoop van tickets dat de organisatie zich inzet voor de planeet. Om die reden werkte bonsai al eerder samen met verschillende festivals.

De betaalapp nodigt haar gebruikers nu uit om de magie van Tomorrowland, een van de grootste festivals ter wereld, ten volle te beleven. Na het downloaden van de bonsai-app kunnen gebruikers - met of zonder ticket voor het festival - Tomorrowland-beloningen activeren. Via het initiatief nemen ze bij elke tien betalingen die ze doen deel aan het planten van het 'Tomorrowland bos'. In ruil voor hun bijdrage verzamelen de deelnemers ook een "Leaf" per transactie, die kan worden ingewisseld voor exclusieve Tomorrowland rewards, of de mogelijkheid om Tomorrowland zelf te beleven.

Tomorrowland bos

Het nieuwe bos, aangelegd met mangrovebomen in Madagaskar, komt overeen met een besparing van 1.200 ton CO2 per jaar (tot vier keer zo effectief in vergelijking met een bos in eigen land).

Bovendien zal het bos zich uitstrekken over een oppervlakte van 100.000 m2, wat neerkomt op de grootte van 15 voetbalvelden. Gedurende het hele programma kunnen gebruikers op een betekenisvolle manier iets terugdoen voor de planeet door simpelweg een betaling uit te voeren en Tomorrowland-ervaringen verdienen in afwachting van het festival.

"We zijn verheugd om onze krachten te bundelen met een internationaal geprezen festival als Tomorrowland. Dit mooie partnerschap voelt als een belangrijke volgende stap voor ons, omdat het onze app toelaat een sterke gemeenschap te bereiken”, zegt Jelle Baats, CEO van bonsai. “Aangezien klimaatverandering veel van de festivalgangers bezighoudt, hopen we hen te inspireren om iets kleins terug te doen voor onze planeet, terwijl ze volop genieten van Tomorrowland-ervaringen.”

"Dankzij de samenwerking met Tomorrowland kunnen we onze boodschap en onze waarden nu nog verder verspreiden: iedereen kan op de meest eenvoudige manier bijdragen dankzij acties die we al dagelijks doen, zoals het betalen van je aankopen. Mensen weten vaak niet dat ze door het planten van één mangroveboom per week bijvoorbeeld CO2-neutraal kunnen worden. Daarom hebben we begin dit jaar ook onze 202TREE challenge gelanceerd. Dat is de makkelijkste manier om de planeet terug te betalen”, aldus Jelle Baats.