Total Concept in zee met Nederlanders

totaltotal

Het Antwerpse reclamebureau Total Concept heeft een joint venture opgezet met het Nederlandse Abee Reclameproducties uit Moordrecht (Gouda). "Abee Reclameproducties was zoveel als een kleiner Total Concept", heet het in Ranst. "Het leek dan ook perfect logisch om met elkaar te gaan samenwerken. De joint venture werd geconcretiseerd in een wederzijdse 50%/50%-participatie."

Total Concept
vierde verleden jaar zijn 50-jarig bestaan en is als onderneming gegroeid uit een neon- en lichtreclamebedrijf. Vandaag stelt Total Concept liefst 40 mensen tewerk. Het doet geregeld ook een beroep op tientallen freelancers. Zaakvoerders Tom Vanbussel en Walter Lommaert sturen het bedrijf vandaag vooral in de richting van standenbouw en de organisatie van evenementen. Maar het gaat de reclamejongens uit Ranst steevast om het totale concept rond visuele reclame. "Wij doen net zo goed nog altijd aan lichtreclame, we beletteren auto's en ramen, we bouwen signalisaties en showrooms uit, wij plaatsen banners en borden, installeren LED-toepassingen enz."

In de afgelopen jaren waren al voorzichtige stappen gezet op de Nederlandse markt. In dit opzicht werd zelfs al een kleine BV opgezet. "Tot wij op Vincent Abee stootten die in Nederland in feite net hetzelfde profiel aanhield als wijzelf. Het leek dan ook aangewezen om onze twee firma's op één lijn te zetten en een wederzijdse participatie uit te bouwen."

Total Concept doet het ondertussen uitstekend. De latente economische crisis heeft het bedrijf niet afgeremd. In de klantenportefeuille steken sprekende logo's als AB Inbev, Coca Cola, de Nationale Loterij, Base, de haven van Antwerpen enz. In die volgehouden expansie heeft het bedrijf zijn eigen vestiging in Ranst onafgebroken uitgebreid met vandaag meer dan 8000 vierkante meter aan magazijnen op een oppervlakte van pakweg 1,5 hectare. In het hele complex is zelfs een eigen schrijnwerkerij ingebouwd.