Twee awards voor Wijnegem Shopping Center

Wijnegem-Shopping-Center

Het Wijnegem Shopping Center kreeg twee internationale prijzen toegekend. Daarmee werden twee recente marketing events bekroond. Het Wijnegem Shopping Center maakt deel uit van de ICSC, de International Council of Shopping Centers. Daar zijn liefst 63.000 centers in meer dan 100 landen bij aangesloten. Winkelcentra proberen traditioneel de toeloop naar de winkels te versterken door speciale activiteiten op te zetten. Wijnegem organiseerde onlangs een "bouwwerf voor kinderen" en een opgemerkte "Kerstmis versiering."

Het is voor marketeers zeker niet makkelijk om altijd wat nieuws op te zetten. De klanten zijn doorgaans nogal verwend. Je kunt ze niet altijd makkelijk verrassen. In het Wijnegem Shopping Center hebben Katrien Geysen, Nicole Bats en Sven Vanneste in de afgelopen weken toch opmerkelijke dingen gepresteerd. Ze zetten verscheidene marketing events op die van zich lieten spreken. Ook internationaal. Het Antwerpse winkelparadijs werd er onlangs in Amsterdam voor bekroond met een gouden en een zilveren award.

De International Council of Shopping Centers houdt traditoneel een jaarlijkse congresbijeenkomst. Specialisten uit Londen, Kaapstad, Oslo, Riga, Barcelona en nagenoeg alle andere wereldsteden gaven present in Amsterdam. Honderden marketeers van evenveel internationale shoppingcenters kwamen er ervaringen en gegevens uitwisselen. Naar aanleiding van het congres werden ook de Social Marketing Awards toegekend. Daarmee worden de beste events onder de 63.000 leden bekroond. Dit jaar werden 232 projecten ingediend uit 26 verschillende landen. 7 projecten kregen een gouden award toegekend, 22 kregen zilver.

De algemene bijval voor de projecten van het Wijnegem Shopping Center was opmerkelijk. Wijnegem kreeg een gouden award voor zijn "construction yard for kids." Een gedeelte van het shopping center werd onlangs omgebouwd tot een heuse bouwwerf waar kinderen met allerlei toestanden aan de slag konden in het zand. De bouwwerf had heel veel succes. Terwijl de ouders rustig hun boodschappen konden afwerken gingen de kinderen aan de slag. Het marketing event trok overigens liefst 4% extra bezoekers naar Wijnegem.

Ook het Kerstmis event van Wijnegem had veel succes. "Be part of your Christmas decoration" was heel erg populair en zorgde voor liefst 18.000 ingestuurde foto's. Het event kreeg in Amsterdam een zilveren award.

Hans Van Laer, de marketing manager van Group Hugo Ceusters-SCMS had dan ook niets dan lof voor zijn collega's in Wijnegem. Het Wijnegem Shopping Center wordt beheerd door Hugo Ceusters.