Unikoo

Unikoo versterkt managementteam met Derk De Kimpe en Doris Claesen 

Unikoo, de snelgroeiende dienstverlener voor start-ups, scale-ups en kmo’s in het Antwerpse Berchem, verwelkomt twee strategische profielen in haar managementteam. Derk De Kimpe wordt ‘Head of Marketing’ en Doris Claesen neemt de rol op van ‘Head of Strategy & Operations’. Met deze dubbele aanwerving zet Unikoo een volgende stap in haar schaalverhaal en ambitieuze groeipad.

Kenn Wouters, oprichter van Unikoo, licht toe: “Onze ambitie is helder: we willen groeibedrijven omkaderen met een breed aanbod aan operationele ondersteuning en advies in finance, admin, HR, marketing en technologie. Zo kunnen onze klanten zich volop focussen op hun kernactiviteiten. Met meer dan 50 medewerkers zijn we klaar voor de volgende fase van onze groei, maar spelen we tegelijk in op de snel evoluerende marktomstandigheden. Een sterk managementteam met focus op innovatie en daarbij het bewaken van onze identiteit is onontbeerlijk.”

Derk De Kimpe als Head of Marketing

Derk De Kimpe zal bij Unikoo de volledige Marketing & Communicatie serviceline aansturen, die inmiddels meer dan 20 marketeers telt verspreid over drie regio’s. Zijn focus zal liggen op het verbinden en versterken van de teams, de implementatie van nieuwe trends en technologie en het verder bouwen aan een datagedreven en AI-ondersteunde marketingaanpak.

Derk brengt een unieke mix van ervaring mee: van consulting bij de Big4 over marketingmanagement in grote bedrijven tot het runnen van een eigen agency voor kmo’s. Die brede achtergrond past perfect bij de veelzijdige dienstverlening van Unikoo.

“Unikoo beschikt al over een indrukwekkend marketingteam met veel potentieel. Wat mij overtuigde, is de unieke positie die Unikoo inneemt als strategische partner voor zowel start-ups als mature groeibedrijven. Ik kijk ernaar uit om, samen met het bestaande team, de marketing serviceline naar een volgend niveau te tillen”, aldus Derk De Kimpe.

Doris Claesen als Head of Strategy & Operations

Als Head of Strategy & Operations speelt Doris Claesen een cruciale rol in de verdere professionalisering van Unikoo. Ze zal ​ de strategische ambities van Unikoo vertalen naar een doordachte organisatie. Daarnaast neemt ze ownership over het interne AI-programma, de verdere inrichting van de diensten en de eigen marketingwerking. ​ Daarbij is de expliciete opdracht het verankeren van innovatie in het Unikoo-DNA.

Doris bouwde een sterke internationale carrière uit in marketing en technologie, met ervaring in zowel de agencywereld als bij techgigant Google in APAC (Singapore). Deze unieke combinatie van agency ervaring, corporate maturiteit en technologische voeling maakt haar de geknipte persoon om de Unikoo-organisatie toekomstbestendig te maken.

“Bij Unikoo krijg ik de kans om mijn ervaring in strategie, innovatie en go-to-market in te zetten in een dynamische omgeving die bruist van ambitie. Ik ben overtuigd van de kracht van het unieke model, en kijk ernaar uit om mee sturing te geven aan deze organisatie in volle bloei”, zegt Doris Claesen.

Naar een volgende fase

Met de komst van Derk en Doris versterkt Unikoo niet alleen haar leiderschap, maar investeert het bedrijf ook in duurzame groei, innovatie en de verdere uitbouw van zijn service-ecosysteem. “Beide profielen brengen expertise én visie met zich mee”, aldus Kenn Wouters. “Hun komst is een bevestiging van ons momentum én een belofte voor de toekomst.”