Gedaan met valse promoties tijdens solden
Elke aangekondigde prijskorting moet nu toegepast worden op de laagste prijs die in de voorafgaande 30 dagen werd aangerekend. Dat… Lees meer
‘Wake-up Call’, uitgegeven bij Witsand Uitgevers, is het openhartig verhaal van Tommy Browaeys, uitgever Trends Top bij Roularta, die in het najaar 2014 instortte en door een moeilijke periode ging. Hij bleef vier maanden thuis.
“Het was een combinatie van factoren, die al langer sluimerden”, blikt Tommy terug. “De druppel? Een half jaar eerder moesten we na de overname van een andere onderneming naar Brussel verhuizen. Omdat ik mee achter de overname stond, voelde ik me schuldig tegenover collega’s die gedwongen waren te verhuizen of ontslag te nemen. Ik was misschien naïef en had die verhuis niet verwacht. Ik kreeg steeds meer het gevoel dat ik de controle over mijn professionele situatie kwijt was en zo verloor ik mezelf.”
Tommy paste zijn levensstijl grondig aan: hij heeft veel gelezen en gereflecteerd, yoga en meditatie gedaan. Actief sporten was en blijft zijn uitlaatklep en hij eet gezonder. Na zijn ziekteverlof ging Tommy weer aan de slag, eerst deeltijds. Sinds begin dit jaar werkt hij 4/5 en neemt hij 1/5 ouderschapsverlof. “Mindfulness is voor mij een zegen geweest. Het gaf me letterlijk en figuurlijk de nodige ademruimte”, zegt Tommy.
Het klinkt vreemd, maar dankzij de burn-out heeft Tommy zichzelf teruggevonden. Gaandeweg durfde hij te delen wat hij doorgemaakt heeft. Hij startte een blog https://waarjewerkelijkademt.wordpress.com en begon aan een boek.
In die zoektocht naar zichzelf komt hij uit op hooggevoeligheid, een tweede thema in het boek. Hij beseft dat zijn zachte karaktereigenschappen in de hardere bedrijfswereld ooit tot een crash moesten leiden en kiest er nu volop voor om zichzelf te zijn.
In zijn boek reikt Tommy Browaeys concrete handvatten aan voor wie hetzelfde meemaakt, de regie van zijn leven weer in eigen handen wil nemen en gelukkig wil zijn. Het is een zacht schouderklopje voor andere hooggevoelige ‘slakken’ om uit hun schelp te komen. “Hoe meer we onze verhalen delen, des te krachtiger we van onderuit iets in beweging kunnen zetten en de maatschappij gelukkiger maken”, aldus de auteur.
Elke aangekondigde prijskorting moet nu toegepast worden op de laagste prijs die in de voorafgaande 30 dagen werd aangerekend. Dat… Lees meer
WILRIJK - Producers, regisseurs en marketeers uit veertig verschillende landen bliezen vorige week verzamelen in het Duitse Hamburg voor de… Lees meer
ANTWERPEN, HERENTALS - Het van oorsprong Kempense marketing- en communicatiebedrijf iO koopt de hippe samenwerkingsruimte in de Antwerpse Watt Toren… Lees meer
BEERSE, LINT - In samenwerking met Studio 100 ontwikkelde Daneels Media Group uit Beerse geheel kosteloos leerzame kleur- en doeboekjes… Lees meer
ANTWERPEN, TURNHOUT - Elektrisch installatiebedrijf ETI en sectorgenoot Siegers Technics vieren dit jaar hun gezamenlijke 125-jarige bestaan met een personeelsevenement… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen