Webs tekent communicatiestrategie uit op internet

webs

2001 lijkt al een eeuwigheid geleden. Toen ze dat jaar hun eigen bedrijfje Webs oprichtten was het Pieter Brat en Tom Herrijgers vooral om de productie van websites te doen. Een eigen website lanceren was toen voor veel ondernemingen nog een trots gebeuren. Vandaag ligt het technisch denken bij een website al ver achter ons. "Het gaat vandaag vooral om de strategie die je in de digitale denkpatronen moet ontwikkelen", zegt Pieter Brat.

Webs heeft die ontwikkelingen meegemaakt en heeft zich sindsdien gepositioneerd als een geavanceerd webbureau dat zich toespitst op een moderne onlinestrategie. In dit opzicht is ook content specialist Mischa Verheijden mee aan boord gekomen. Verheijden is al enkele jaren actief als professioneel schrijver en past perfect in die langetermijnstrategie om de websites van ondernemingen ook meer inhoudelijk uit te bouwen.

"Een goede website moet vandaag helemaal ingebouwd zijn in een communicatiestrategie die afgesteld is op de digitale leefwereld," zegt Pieter Brat. "Het gaat er ook voor ons als Webs niet langer om technische systemen uit te werken maar om onze klanten webapplicaties aan te bieden die hoog scoren in de zoekmachines, gebruiksvriendelijk zijn en eenvoudig te beheren. Wij spitsen ons in dit opzicht toe op conversie en concreet meetbare resultaten."

Pieter Brat: "Maar de grootste verschuiving die door het internet plaatsvindt, is die van organisatie- en productgericht denken naar klantgericht denken. Dat geldt ook voor onszelf. Dat denkproces is nu het uitgangspunt voor elke samenwerking met klanten. We helpen ze door de bomen het bos zien, prioriteiten stellen en keuzes maken om hun doelen en die van hun klanten dichter bij elkaar te brengen. Zo gebruiken we het web om de wereld menselijker te maken."

Webs ontwerpt en bouwt nu websites en e-commerce- en webapplicaties. Rond de sites wordt een slimme strategie gebouwd waardoor online campagnes en acties de juiste resultaten opleveren. Met webapplicaties en mobiele apps worden die processen versneld. In een zorgvuldig opgemaakte webmarketing doet Webs de website vervolgens hoog scoren in de zoekmachines en in de sociale media.

Afgelopen maand verhuisde het WEBS-team, dat nu uit 12 mensen bestaat, naar de IJzerenpoortkaai in Antwerpen,

Webs is nog altijd voor 100% in handen van Pieter Brat en Tom Herrijgers. De omzet is voor het aflopende jaar gebudgetteerd op zo'n 920.000 euro. Tot het klantenbestand behoren bedrijven als Cock's Fresh, de Christelijke Mutualiteiten, de Kringwinkel, Air Liquide, oepn VLD, Siecom, SD Worx enz. Webs bouwde enkele tijd geleden voor Voka Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland een responsief platform waarop Antwerpen voorsteld wordt als internationale winkelstad.