Willemen Real Estate kiest voor Style at Home

styleStyle at Home

heeft bouwpromotor Willemen Real Estate uit Mechelen binnengehaald als nieuwe klant. Daarmee zet het bedrijf uit Aartselaar zijn groeilijn onverminderd verder. Zaakvoerder Manou Rottiers heeft als vastgoedstyliste het spreekwoordelijk "gat in de markt" gevonden. Door een leegstaande woning knus aan te kleden kun je een ongezellig pand extra snel verkopen. Manou Rottiers doet dit met kartonnen meubelen.

Makelaars weten al veel langer dat leegstaande woningen niet zo vlot van de hand gaan. Ook huizen die nog vol staan met de meubeltjes van oma schrikken potentiële kopers af. Zij gaan zich daardoor meer fixeren op de fouten die ze kunnen ontdekken in het pand dan wel op de mogelijkheden die de woning hen biedt.

Door een appartement of een huis fleurig op te kleden met kartonnen meubelen en een gezellige sfeer te creëren kan vastgoed snel een meerwaarde krijgen van 8%, heeft Manou Rottiers vastgesteld.

"Wat wij doen is de sfeer in de woning opfleuren en de kwaliteiten van het huis op die manier beter naar voren brengen", zegt Manou Rottiers. "Een woning die wij met Style@Home opfrissen is zeker binnen de week verkocht. Wij kleden het geheel aan met een likje verf, vloerbekleding, verlichting, meubels, decoratie, tot en met kunstplanten. Daardoor ziet alles er veel aantrekkelijker uit en wordt de interesse van de kandidaat-koper geprikkeld."

Style@Home richt een volledig huis in voor zowat 1800 euro. Alle accessoires zoals schilderijen, gordijnen, tapijten, lampen, beddegoed, sfeervolle kussens en plaids... worden mee geleverd.

Origineel in de aanpak van Style@Home is het feit dat het bedrijf zelfs geregeld werkt met heuse kartonnen meubelen. Een strakke keukentafel, een driezit, een knus bed. Maar dan allemaal in karton. "Duur moet zo'n ingreep ook niet te zijn", zegt Manou Rottiers. "Wij gaan ervan uit dat we een pand tot 8% duurder kunnen verkopen. Dan is de investering in de aankleding toch snel terug verdiend?"

Manou Rottiers zette Style@Home zo'n vijf jaar geleden op toen ze vaststelde hoe stuntelig bepaalde immokantoren hun vastgoed aan de man probeerden te brengen. Style@Home werkte daarom in eerste instantie in de richting van immokantoren. Ook kijkwoningen van bouwpromotoren pasten perfect in het plaatje. "Vandaag kunnen we particuliere klanten nog niet zo makkelijk overtuigen maar een en ander komt wél los."

Style@Home zag de omzet elk jaar vedubbelen. Het bedrijf doet 4 tot 5 inrichtingen per week en heeft nu een totaalaanbod van liefst 80 woningen. "Ik heb één tot twee nieuwe klanten per maand. Waaronder nu onlangs dus ook Willemen Real Estate."

Voor het lopende jaar budgetteert Style@Home een omzet van zo'n 250.000 tot 300.000 euro. Indrukwekkende cijfers voor een bedrijfje dat nog maar nauwelijks vijf jaar op de markt zit. Twee personeelsleden doen de plaatsingen, de verkoop en de administratie. Werknemers en trucks worden ingehuurd. Ook het verhuisbedrijf De Vic Verhuizingen wordt mee ingeschakeld. De showroom van het bedrijf is gelegen in Aartselaar.

Op de klantenlijst van Style at Home staan naast Willemen Real Estate ook Condominium Projectontwikkeling, Fides Invest Group, Nossa, Woonplanners, Vastgoedgroep De Waele, Hooyberghs, Urbinvest, Urbis Group, Fortus-Vastgoed, Anrico Projectontwikkeling en Matexi Projects.

Style At Home kan bezocht worden op de Reality Beurs in Tour & Taxi in Brussel op 13, 14 en 15 mei.