Luc Van Mol ZEB

ZEB opent eerste vintage pop-up in Wilrijk

WILRIJK - Samen met de bekendmaking van haar jaarresultaten, een groei van 6% en een omzet van 223,4 miljoen euro voor boekjaar 2018-2019, kondigt de Belgische multibrand fashion store ZEB eveneens de uitrol van een ambitieus duurzaamheidsplan aan dat het engagement voor een duurzamere productie, packaging en een eco-efficiënt winkelpark moet verzilveren. De opening van de eerste vintage pop-up in Wilrijk is één van de eerste initiatieven in het kader van het streven naar een meer ecologische mode-industrie.

ZEB wil zich engageren om binnen de vijf jaar het aanbod duurzaam geproduceerde artikelen op te trekken naar 80%. Er zullen meer ecologische stoffen ingeschakeld worden voor de productie van eigen labels. Maar ook voor de merken die de groep verdeelt wordt met de leveranciers gekeken hoe bijvoorbeeld het gebruik van chemicaliën en biologische verfstoffen bij de productie van denim verder geoptimaliseerd kan worden. Merken die tegen 2025 niet duurzaam zijn en niet aan de vereisten voldoen worden uit het aanbod gehaald.

“Bij ZEB willen we niet alleen zelf een inspanning doen maar gaan we ook onze klanten en leveranciers aanzetten om de handen in elkaar te slaan voor een beter milieu. We zijn ervan overtuigd dat, wanneer iedereen zijn steentje bijdraagt, dit grote veranderingen kan teweegbrengen in de mode-industrie”, verklaart ceo Luc Van Mol.

Vintage pop-up in Wilrijk

In de vestiging van ZEB in Wilrijk is de eerste vintage pop-up geopend. “Doorheen de jaren merkten we op dat tweedehandskledij een nieuw leven geven enorm aan het boomen is. Dit initiatief is niet enkel hip & trendy maar is ook een grote stap in het verduurzamen van fashion. Met de opening van deze pop-up wil ZEB de klanten aanzetten om kwalitatieve vintage kledij te upcyclen en te combineren met nieuwe stuks”, legt Erika Mees, marketingdirecteur van ZEB uit.

De pop-up biedt 500 unieke vintage kledingstukken aan en zal drie maanden open zijn voor publiek.