Nieuws Kempen Communicatiebureau aroma kiest voor impactmodel

Communicatiebureau aroma kiest voor impactmodel

Take A Walk Outdoors Day: voor aroma kick-off van het nieuwe jaar

Communicatiebureau aroma kiest voor impactmodel

Wat je doet, bepaalt wie je bent. Vanuit deze optiek kiest aroma communicatie in Geel voor ondernemen volgens het impactmodel. “Met wat we doen, willen we de wereld beter en schoner maken”, vertellen Roel Biesemans en Marieke Deckers, het duo achter aroma. Ze hopen hiermee andere ondernemers te inspireren.

 

“Winst genereren is bij bedrijven vaak de belangrijkste doelstelling. Met aroma beseffen we dat winst nodig is. Maar wij zetten bewust de impact die we creëren op de eerste plaats.”

Roel en Marieke stellen zich in een wereld van consumeren constant de vraag hoe het anders kan. “Hoe kunnen wij, met wat we doen en met wie we zijn, écht iets betekenen voor de planeet en de samenleving? We willen vanuit ons werkveld – communicatie en marketing – geen gebakken lucht verkopen. Wij zien bewuste communicatie als een katalysator tot verandering. Je kan in je onderneming, organisatie of als overheid verandering willen teweegbrengen met een fantastisch product, dienst of beleid, maar de impact is zoveel groter als je hierover ook inspirerend communiceert”.

Door deze bewustwording staat het ondernemersduo met extra zelfvertrouwen in haar werk. “We hebben allebei het gevoel: dit voelt goed, en dit komt goed. Het geeft ons rust en tegelijk een boost van energie.”

Nieuwe baseline

Het verhaal van aroma startte bijna 10 jaar geleden. “aroma groeide in 2013 verder uit Go4it. De nieuwe naam weerspiegelt de andere kijk op de rol van communicatie. Onderweg ontwikkelden we een duidelijke visie op maatschappij, planeet en hoe mensen (liefst) met mekaar omgaan. Aroma’s prikkelen de zintuigen en laten ons dingen voelen en ervaren.”

De identiteitsverandering van aroma merk je ook in de huidige baseline. “Vroeger stond er ‘Sterk merk, sterk imago’. Vandaag is dat ‘Bewuste communicatie’. Voor je een beweging in gang kan zetten, zowel op zakelijk als op persoonlijk vlak, moet je je eerst bewust zijn van de mogelijkheden, de doelstellingen en de gevolgen van jouw keuze.”

Impactmodel

“Het impactmodel is geen uitvinding van ‘geitenwollensokken’. Het is een groeiende term in bedrijfsculturen en plaatst mens, maatschappij en planeet op de eerste plaats. We ondersteunen heel graag bedrijven en organisaties die dezelfde visie delen en gebruiken onze groeiende expertise om bestaande klanten de kansen te doen inzien.”

We willen een alternatief bieden voor de klassieke ‘consumerende’ communicatie en durven in twijfel trekken of bepaalde dingen nodig zijn. We laten ook het proces na een campagne niet los en denken mee na over een mogelijk tweede leven van producten. Denk maar aan Heras-banners die na een campagne weer opgehaald worden en waarvan trendy tote bags of pennenzakken gemaakt worden.

Partnerschappen

aroma kiest ook bewust de leveranciers waarmee het samenwerkt. “We kiezen die drukkerij, energieleverancier, hostingpartner, … die ook duurzaam en future proof onderneemt.”

“We dragen als wereldverbeteraars ook rechtstreeks ons steentje bij. aroma is partner van Het Feestvarken. Deze vzw stelt verjaardagspakketten samen voor kinderen die in België in kansarmoede opgroeien. Zo krijgen ook zij de kans om op hun verjaardag de ster te zijn.”

“We blijven wel aan marketing doen natuurlijk, maar de digital marketeer die we nu volop zoeken, zal bij ons ‘Wereldverbeteraar’ heten. Met slimme marketing kan je ook andere doelen dan alleen winst nastreven. Impact dus.”

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Onderneming
Personen
Gemeente

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.