“Dit is een van de moeilijkste dingen die ik ooit heb moeten vertellen”, schrijft Marie op Instagram. “Je denk automatisch: wat gaat mensen zeggen? Maar diep vanbinnen weet ik: dat doet er eigenlijk niet toe. Dit is een keuze die ik maak voor mezelf, voor mijn toekomst, voor mijn dromen.”
De beslissing om haar zaak te sluiten, viel voor Marie na een moeilijk jaar. “Ik ben mezelf het afgelopen jaar echt tegengekomen. En hoewel het nog steeds taboe is om over mentaal welzijn te spreken, wil ik het toch kort benoemen. Soms gebeuren er dingen, op eender welke leeftijd, die binnenkomen. Hard. De kracht zit hem dan in wat je er mee doet. Voor mij betekende dat: durven kiezen, durven loslaten en opnieuw durven dromen.”
“Alsof het zo moest zijn, kwam er ook iets op mijn pad dat ik niet kon laten liggen”, besluit de jonge onderneemster. “Iets waar mijn passie opnieuw mag spreken, en dat maakt dit voor mij geen einde, mar een prachtig nieuw begin.”
Maries ondernemersverhaal begon vijf jaar geleden tijdens haar studies met een webshop. Twee jaar geleden opende ze haar winkel in de Leopoldstraat. “Ik geef mezelf een jaar om na te gaan of ik deze boetiek zonder zorgen kan verderzetten”, vertelde ze daar destijds over. Het werden er twee, en met de jaren van haar webshop erbij vijf.