Cartamundi brengt digitale fun naar de winkelrekken

Tijdens de boekenbeurs van Antwerpen pakt Cartamundi uit met de lancering van de digitale downloadkaart Fun.ki. De lancering van Fun.ki is de eerste realisatie van de recente samenwerking tussen Cartamundi Digital (het vroegere Playlane) en het Turnhoutse Cartamundi.

Fun.ki is een alles-in-1 entertainment platform voor jong en oud. Met de introductie van de Fun.ki kaarten brengt Cartamundi het steeds groter wordende aanbod van digitale content in de traditionele winkelrekken. Fun.ki stelt retailers in staat een prominente rol te blijven spelen in de verkoop van entertainment producten.

Met de Fun.ki app is een volledige entertainmentbibliotheek op tablet binnen ieders handbereik. Het aanbod binnen Fun.ki is heel divers: e-books, tv-series, (kinder)films, games, e-strips, muziek, shows, enz. Cartamundi heeft reeds een groot aantal overeenkomsten afgesloten met contentuitgevers en werkt continu aan de uitbreiding van het aanbod.

De Fun.ki downloadkaarten, vanaf het najaar beschikbaar in meerdere verkooppunten in België, bieden de consument heel eenvoudig toegang tot deze digitale producten. Na de aankoop van de Fun.ki kaart, installeert de consument eenmalig de gratis Fun.ki app op zijn tablet. Op elke kaart staat een unieke code. Deze code is de sleutel tot de aangekochte titel. Vandaar ook de naam Fun.ki. Na het invoeren van de code wordt de content automatisch toegevoegd aan de persoonlijke bibliotheek. Via de Fun.ki app zelf bestaat ook de mogelijkheid om extra entertainment (e-books, tv-series, films, enz) aan te kopen.

Het Fun.ki platform vereist niet dat de consument online is. Na downloaden kan de consument de digitale content zo vaak en waar hij maar wil bekijken, zelfs als hij offline is. Zo zorgt het platform ervoor dat zijn favorieten steeds binnen handbereik zijn en een éénmalige aankoop garant staat voor urenlange ontspanning voor het ganse gezin.

Zijn er meerdere tablets in het gezin? Geen probleem, het digitale product kan op ieder tablet van het eigen gezin toegevoegd worden. Zonder extra kosten.

Chris van Doorslaer, CEO van Cartamundi licht toe: “Cartamundi slaat met Fun.ki een nieuwe brug tussen de digitale en fysieke wereld. Dit past uitstekend in onze innovatiestrategie van het verder ontwikkelen van hybride oplossingen voor de consument en onze commerciële partners. Het cadeau doen van een Fun.ki kaart maakt het geven en krijgen van content terug persoonlijk. Daarnaast levert Cartamundi hiermee een bijdrage aan het verder ontwikkelen van een legaal digitaal aanbod voor de consument. Fun.ki stelt retailers en uitgevers in staat digitale producten op een economische en innovatieve manier onder de aandacht van haar klanten te brengen.”

Op de Antwerpse boekenbeurs toont Cartamundi voor het eerst Fun.ki aan het grote publiek. Bezoekers kunnen via een gratis sampler met de Fun.ki kaart kennis maken. De sampler is de sleutel die toegang geeft tot tal van favoriete Studio 100 figuren als K3, Bumba, Mega Mindy, Piet Piraat, Wickie de Viking en Maya de Bij. Consumenten kunnen tijdens de boekenbeurs tevens kennis maken met een eerste greep uit het Fun.ki aanbod.

Cartamundi’s Fun.ki stand is te vinden in hal 1, stand 131.