Per aankoopschijf van 10 euro ontvangen de klanten een mapje met daarin drie stickers. De stickers zijn genummerd en moeten op de juiste plaats in het stickerboek geplakt worden. De mapjes zijn slim verpakt om afval zoveel mogelijk te vermijden.
Het stickerboek zelf kan gratis meegenomen worden in de twee warenhuizen. Er zijn 4.000 exemplaren beschikbaar. Een flinke voorraad, maar op is op.
Het boek, een initiatief van beide Delhaizes, kwam tot stand in samenwerking met de heemkring Ansfried uit Westerlo. Het neemt iedereen mee op een nostalgische reis terug in de tijd. Met tientallen prachtige foto’s vertelt het de verhalen van boeren en notabelen, van Walenmannen en diamantslijpers, van fanfares en toneelclubs. Er is ook ruimte voor kleurrijke dorpsfiguren en herontdekte verhalen van weleer.

“We hopen dat onze klanten net als wij gaan genieten van het ontdekken van de geschiedenis van Westerlo en wie weet kan het een inspiratiebron zijn voor het maken van lange wandelingen langs of naar al deze mooie plekjes”, zeggen Bart Krieckemans en Steff Voet van Delhaize. De bestuursleden van de heemkring en schepen Kristof Welters (CD&V) kregen de eerste exemplaren van het album overhandigd.
De actie loopt tot 16 maart. Rond die tijd zal er een ruilbeurs georganiseerd worden om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen alle plaatjes in hun bezit krijgen.