Grillmasters Zouterover Kevin en Nick

Drie lijntjes voor de kledinglijn van Zouterover

Cateringbedrijf Zouterover komt met een nieuw concept om mensen nog meer te laten genieten van koken op open vuur. Op hun vaste stek in Wortel-Kolonie brengen zaakvoerders Kevin en Nick mensen bij elkaar rond een kampvuur om hen een bijzondere grillervaring te bieden. De kledinglijn die het duo lanceerde, doet het goed op de webshop en had intussen al een tweede productieronde.

Kevin Kegeleers en Nick Van Hoof hebben niet bepaald stil gezeten in het coronajaar, maar leuk was anders. De winnaars van het tv-programma ‘Grillmasters’ in 2018 sloten in december 2019 hun restaurant in Antwerpen, om zich meer te richten op catering en workshops.

Gyproc in plaats van grill

Ze kwamen terug naar hun roots in Hoogstraten, waar ze een tijdelijke locatie hadden om voorbereidingen te doen voor feesten. "Al snel werden we net als de rest van het land in een brutale lockdown geplaatst. Voor Blind Getrouwd deden we tussen twee lockdowns in nog wel een trouwfeest. En in het begin deden we ook take-away, maar de kampvuurbeleving kunnen we moeilijk in een doosje steken. We wilden trouw blijven aan ons concept", zegt Kevin.

Door de verhuis naar Wortel-Kolonie had Zouterover geen keuken meer om catering te voorzien, dus de take-away viel weg. "Moesten we beginnen verbouwen of wachten?  We hebben gekozen om toch gas te geven in de  verbouwing, en zelf de handen uit de mouwen te steken. Gyproc plaatsen konden we wel." En zo realiseerde het duo haar nieuwe locatie op eigen kracht.

Belevingsconcept

"De kledinglijn is ook gekomen door corona. We dachten: we moeten iets anders gaan verzinnen.  Ons logo valt wel op: drie lijnen zout. De suggestie van de korrelige lijnen doet mensen misschien aan iets anders denken, maar daar hebben we absoluut niks mee te maken", lacht Kevin, "maar het is tof omdat kleding eigenlijk iets is waar we niks van kennen. En mensen kopen het voor de steun, en dat doet deugd."

Zouterover heeft ook het concept aangescherpt. "Het gaat om beleving draaien, we willen geen standaard restaurant zijn. We richten ons op groepen vanaf 10 personen met een echt outdoor concept dat indoor komt. We creëren een overdekt kampvuur waarop we grillen. Onze gasten kunnen letterlijk over onze schouders meekijken, vragen stellen en meehelpen. Dat is het idee. We gaan de locatie ook gebruiken om workshops te geven met onze toestellen."

Kevin Kegeleers en Nick Van Hoof kennen elkaar via hun vrouwen, die vriendinnen zijn. "Tijdens de eerste obligate voorstelling, klikte het direct met Nick. We zijn direct binnen koken samen op open vuur, en dat vuur is niet meer gedoofd."  Op hun stek in Wortel-Kolonie kunnen groepen tot 30 personen en bedrijven terecht.