ECO Toilet verzorgt mee de pr voor zijn klanten

[caption id="attachment_12988" align="alignleft" width="300"]De Straffe Madammen figureren in de voorjaarscampagne van ECO Toilet. De Straffe Madammen figureren in de voorjaarscampagne van ECO Toilet.[/caption]

ECO Toilet uit Malle beperkt zich niet langer tot het louter verhuren van mobiele toiletten voor events. Het bedrijf in tijdelijk sanitair maakt via allerlei acties op sociale media mee reclame voor zijn klanten.

“Elk event of festival is gebouwd rond een concept, maar ook kleine extraatjes zorgen ervoor dat bezoekers graag van de partij zijn”, legt Glenn Geys van ECO Toilet uit. “Proper en voldoende sanitair draagt bij tot het welslagen van de feestbeleving, maar dat is een basisgegeven. Om toch een verschil te kunnen maken, wilden we iets extra doen voor onze klanten.”

Buzz creëren
“We zorgen niet alleen voor het tijdelijke sanitair maar ook voor hun public relations. In onze voorjaarscampagne ‘voor stoere en sjieke events’ bouwden we allerlei acties in om mee ruchtbaarheid te geven. We gaan dus mee ‘buzz’ creëren rond de events. Dat doen we met onze neptattoes en een selfie-actie, maar ook door de inzet van onze sociale mediakanalen.”

Op een deelnemend event ontvangt de bezoeker bij een toiletbezoek gratis de nep tattoo van ECO Toilet. Iedereen die een selfie met de tattoo maakt tijdens het event, maakt in de zomermaanden kans op een draagbare barbecue.

Voor de realisatie van de fotoshoot werkte ECO Toilet samen met De Straffe Madammen, een Kempens netwerkinitiatief met vrouwelijke ondernemers, en met Su Dai, een boksclub in Turnhout. De Straffe Madammen stonden model voor de ‘sjieke’ events, de heren en dames uit boksclub Su Dai rolden hun spieren voor de ‘stoere’ events. Het concept werd bedacht en uitgewerkt door communicatiebureau The Concept Store uit Balen met Joren De Weerdt als fotograaf van dienst.