Een advertentie met een loterijnummer

Markant_M499_1

Ook voor huis-aan-huisbladen is het zaak om te blijven vernieuwen. Dat heeft drukkerij Bartels uit Merksplas goed begrepen. Het bedrijf geeft het blad Markant uit, dat wekelijks in elke brievenbus van Merksplas en Zondereigen terechtkomt. In de uitgave van deze week staat een speciale advertentie voor de plaatselijke Wereldwinkel. Per exemplaar staat een ander, gepersonaliseerd nummer in de advertentie. Met dat nummer neemt de lezer deel aan een wedstrijd.

Primeur
“Bij mijn weten is het de eerste keer dat zoiets gebeurt in de wereld van de huis-aan-huisbladen”, zegt zaakvoerder Jean Bartels. “Het waren de mensen van de Wereldwinkel zelf die met het idee naar ons kwamen. Met onze nieuwe digitale drukpers kunnen we dat. Het past binnen wat wij doen op het vlak van gepersonaliseerd drukwerk. Het voordeel is dat we op een beperkte oplage verschijnen. 3350 exemplaren om precies te zijn. Voor grotere volumes wordt zoiets veel moeilijker.”

Volgende week rolt er opnieuw een bijzondere Markant van de pers, want dan verschijnt het 500ste nummer.