Dienstenthuis Turnhout

Happy-app helpt medewerkers Dienstenthuis om taalproblemen te omzeilen

Dienstenthuis, het grootste dienstenchequebedrijf uit de Kempen, lanceert de Happy-app. Een opvallende nieuwigheid is dat die een automatische vertaler bevat.

De Happy-app is bij Dienstenthuis zelf ontwikkeld. “Hiermee winnen onze medewerkers tijd”, zegt Wim Van de Perre. “Iedereen blijft welkom op kantoor, maar ze kunnen nu ook veel praktische zaken vanuit de zetel thuis regelen.”

De Happy-app bevat ook een automatische vertaler. “40 procent van onze collega’s heeft een andere moedertaal dan het Nederlands”, licht Elke Beyers (midden op foto) toe. “We moedigen iedereen aan om zo snel mogelijk Nederlands te leren en we organiseren ook taalopleidingen, maar ook het leren van een taal kost tijd. Via de app kunnen alle partijen in hun moedertaal met elkaar communiceren.”

“De concurrentie in de sector is groot”, weet algemeen directeur Karolien Vervecken. “Met deze bijkomende dienstverlening, in combinatie met een van de laagste klantenbijdrages in de sector, blijven we een voortrekker en een gezond groeibedrijf.”