Voorheen werd Het Labo vaak pas ingeschakeld nadat de website van een klant al ontwikkeld was, waarbij de focus lag op SEO, advertising, content, marketing automation en data-analyse. “De grenzen tussen website en marketing zijn vandaag artificieel”, stelt Lander Boeckx, medeoprichter van Het Labo.
“Hoe vroeger we betrokken zijn, hoe beter we onze aanpak kunnen afstemmen op wat er écht toe doet: bedrijfsdoelen en meetbare resultaten. Door webontwikkeling in eigen huis op te nemen, ontstaat er een kortere doorlooptijd, meer consistentie én de mogelijkheid om meer verantwoordelijkheid te nemen over het eindresultaat.”
Met Nick De Jaeger haalt Het Labo meer dan twaalf jaar ervaring in WordPress-ontwikkeling binnen, gecombineerd met een sterk gevoel voor design, structuur en gebruikservaring. Hierdoor kan het bureau nu een integraal traject aanbieden, van strategie en design tot realisatie en optimalisatie.
Nu zijn we ook in staat om het volledige websitetraject coherenter en resultaatgerichter te begeleiden.
Lander Boeckx, medeoprichter van Het Labo
“We zochten geen louter technische developer, maar iemand die begrijpt hoe vorm en functie elkaar versterken. In combinatie met onze bestaande expertise in SEO, copywriting en data zijn we nu in staat om het volledige websitetraject coherenter en resultaatgerichter te begeleiden”, aldus Boeckx.
De website wordt binnen de filosofie van Het Labo niet langer als sluitstuk gezien, maar als het strategische startpunt van een geïntegreerd marketingproces. De uitbreiding ging gepaard met een verhuis naar een ruimer kantoor binnen Frame21 in Herentals, en past in de bewuste groeistrategie van het bedrijf via multidisciplinaire teams. “Met webontwikkeling inhouse kunnen we dat systeem nu ook mee vormgeven vanaf de eerste stap. Dat maakt ons verhaal completer en onze impact groter”, besluit Lander Boeckx.