REM.B

Hoge norm van klanten beantwoord met certificaat

REM.B Hydraulics heeft vorig jaar een topomzet gerealiseerd. Ondanks de coronapandemie heeft het bedrijf uit Beerse de kaap van 20 miljoen euro overschreden. Het bedrijf is nog steeds exponentieel aan het groeien. Als kers op de taart is het bedrijf net officieel ISO9001:2015 gecertificeerd. En dat is het resultaat van een sterk uitgebouwd kwaliteitsmanagementsysteem en een klantgerichte aanpak, zegt Paul Dickens van REM.B.

REM.B is gespecialiseerd in de verkoop en herstelling van hydraulische installaties en pompen. Het bedrijf heeft verschillende Kempische industriële spelers in haar klantenportefeuille. Ook grote baggerbedrijven vinden hun weg naar Beerse."We zijn nu 36 jaar actief, en we mogen zeggen dat we vorig jaar een topomzet hebben gerealiseerd met ons bedrijf. Ondanks de moeilijkheden die corona met zich meebracht, is onze omzetcurve gigantisch gestegen. Dat is te wijten aan de manier waarop we gewerkt hebben: heel klantgericht en met focus op een snelle doorlooptijd", zegt Dickens.

In functie van de ISO-certificering nam REM.B het CPC onder de arm, het Molse consultancybedrijf van Carl Peeters. In verschillende sessies werden alle systemen onder de loep genomen die met kwaliteit te maken hebben, van aankoop tot personeelsbeleid. "Dit vroeg veel extra inspanningen van het bedrijf, en er is maanden aan gewerkt. Maar het resultaat loont: het ISO9001:2015 certificaat getuigt van een doorgedreven kwaliteit van dienstverlening en interne processen, het continue verbeteren en het verhogen van de efficiëntie. Meer dan 3 dagen lang werd onze organisatie geauditeerd door SGS, wereldleider op het gebied van inspectie, controle, analyse en certificering."

"Wij zien de certificering vooral als een grote stap richting een nog professionelere en klantgerichte organisatie. Klantgerichtheid is diep verankerd in onze mentaliteit, we zoeken altijd naar oplossingen om te voldoen aan de behoeften van de klant en streven naar duurzame klantenrelaties waarmee we kunnen blijven voldoen aan de vereisten van onze klanten en mogelijks hun verwachtingen kunnen overtreffen”.