IJsboerke en Leonidas bundelen krachten

Leonidas en Ijsboerke

De Belgische Meester Chocolatier Leonidas en Ijsboerke, de Belgische ijsproducent, bundelden het afgelopen jaar hun passie en vakmanschap voor chocolade en ijs. De samenwerking resulteerde in een nieuw concept op de Belgische markt: Manon Cold Seduction, een product dat chocolade en roomijs verenigt.

Manon Cold Seduction, de vertaling van de populairste praline uit het aanbod van Leonidas, bestaat uit Manon Glacé en Manon Signature. De ijscreatie heeft een kern van koffieroomijs met een knapperig laagje witte chocolade.

Co-branding: inspired by Leonidas, made by IJsboerke
Dirk Jacxsens (Leonidas), Peter Janssen (IJsboerke) en hun teams maakten dit project mogelijk. Peter Janssen, CEO van IJsboerke, licht toe: “Met Manon Cold Seduction tonen we aan dat er ondanks de huidige marktcontext nog steeds ruimte is voor ondernemerschap en durf. We mogen trots zijn op het eindresultaat, namelijk een innovatieve creatie, geïnspireerd en geproduceerd door twee Belgische ondernemingen die elk uitblinken in hun expertise. De slagzin luidt niet voor niets “Inspired by Leonidas, made by IJsboerke”.

Dirk Jacxsens (Leonidas): „Het was een bijzondere uitdaging om dit Leonidas icoon en het IJsboerke roomijs samen te verenigen in één product. Maar het enthousiasme en de drijfkracht van beide ondernemingen om dit project te doen slagen was ongezien.”

Nieuwe markten
Met Manon Cold Seduction spreekt Leonidas ook een nieuw retailnetwerk aan. De Manon Signature zal niet enkel beschikbaar zijn in de Leonidaswinkels maar vanaf oktober ook in de meeste supermarkten.