Tijdens de zomermaanden wijdt Made in Kempen een artikelreeks aan enkele jarige bedrijven in onze regio. Bedrijven die 10, 15, 20, 50 jaar of nog langer actief zijn, met ondernemers die gedurende al die tijd kansen zien en kansen benutten, risico’s nemen en tewerkstelling creëren. We zetten hen graag in de spreekwoordelijke schijnwerpers, zoals eerder ook Voka Kempen al deed tijdens het Jaardiner.
Vandaag: Link21. Made in Kempen sprak met Hilde Van Eyck, bedrijfsleider, en Cédric Goris, Chef
Link21 langs de E313 in Herentals herbergt, een gezellige brasserie, waar zakenlui uit de regio of op doortocht in alle comfort een hapje kunnen eten, maar waar het ook gezellig vertoeven is met vrienden en familie. Sinds kort werd de brasserie uitgebreid met een pizzeria met afhaalmogelijkheden, IlVentuno.
Link21 viert dit jaar haar 10-jarig bestaan. Gefeliciteerd! Wat is het geheim om zo lang te kunnen ondernemen?
Hilde Van Eyck en Cédric Goris: Het succes van Link21 vertrok oorspronkelijk van het willen inspelen op een nood van de lokale ondernemers. Ook nu nog is elke dag oog hebben voor de noden van onze klanten het geheim van ons succes.
Hoe startte het verhaal van Link21?
Hilde Van Eyck en Cédric Goris: Het plan van Wim Heylen om tien jaar geleden aan de afrit 21 langs de E313 een multifunctionele hoogbouw op te trekken, was op zich al behoorlijk revolutionair. Er dan ook nog een vergadercentrum en een brasserie in onder brengen, was helemaal innovatief. Wim Heylen en zijn zakenpartner Jan Van Eyck doorzwommen heel wat woelige waters in de beginjaren, maar na tien jaar is Link 21 een begrip. Ook zakelijk is Link 21 een topper, net omdat we ons aanpasten aan de realiteit van de markt en omdat we oog hadden voor de noden van de klanten.
Zijn de activiteiten van Link21 doorheen de jaren veranderd?
Hilde Van Eyck en Cédric Goris:Toen Wim Heylen en Jan Van Eyck tien jaar geleden begonnen, was er onvoldoende infrastructuur voor vergaderingen en bedrijfsactiviteiten in de regio. En er was evenmin voldoende aanbod voor een verzorgde zakenlunch met directe parkeerfaciliteiten in de directe omgeving. We boden en bieden nog steedsvergaderlocaties en de nodige cateringdiensten. Sinds kort zijn we gestart met een trendy pizzeria met afhaalmogelijkheden. We durven zeggen dat we de beste pizza van de Kempen bieden (lachend).
Wat was de grootste uitdaging die Link21 moest overwinnen?
Hilde Van Eyck en Cédric Goris: De bouw en het concept van Link 21 waren innovaties waar in de Kempen behoorlijk werd van opgekeken. Wim en Jan moesten opboksen tegen heel wat doemdenkers. Innovatie is in de Kempen een proces dat tijd vraagt. Onze nuchterheid maakt ons soms te voorzichtig. Wij Wim en Jan stelden vast dat veel ondernemers deze vernieuwing wel een kans wilden geven, maar er werd vooral afgewacht wat het zou geven. Die Kempense geaardheid zorgde er voor dat we slechts heel traag groeiden. Om die groei te stimuleren hebben we in de beginjaren vaak aanpassingen doorgevoerd in onze aanpak en ons aanbod. Daarnaast kunnen we rekenen op een uniek professioneel team. Stuk voor stuk mensen die passen in ons unieke concept. Mensen die weten dat kwaliteit en authenticiteit de twee sleutelwoorden zijn van ons succesverhaal. Dat heeft ons gebracht waar we nu zijn.
Hoe ziet u de toekomst?
Hilde Van Eyck en Cédric Goris: Tien jaar na de start is Link 21 een complete successtory. We kennen een goede bezetting en onze naam is stilaan bekend in heel Vlaanderen. Met IlVentuno vonden we de kers op de taart met een extra origineel aanbod. We zijn ervan overtuigd dat alle ondernemers op de as Antwerpen-Hasselt ons intussen kennen en waarderen. En naast de bedrijven vinden ook steeds meer particulieren de weg naar ons. Niet alleen voor de kwaliteit van de brasserie of voor de lekkere pizza. Ook de vraag naar onze ruimte voor private feesten groeit snel.
Zelfs op de avonden zit de brasserie nu gezellig vol. Steeds meer zakelijke klanten die hier ’s middags met ons kennis maakten, komen met hun partner of gezin terug naar hier. Dat zegt alles over onze unieke mix van kwaliteit, omkadering, bereikbaarheid en prijs.