Intracto realiseert 60% groei

pieter janssens

Het digitaal agentschap Intracto uit Olen barst uit zijn voegen. Volgend jaar wordt verhuisd naar een nieuw gebouw in Herentals. Drie recente nieuwe campagnes voor Joyvalle, Levis en Acco hebben de commerciële postie van het bedrijf nog versterkt.

"Wij hebben het online gebeuren van Joyvalle's promotiecampagne voor onze rekening genomen", zegt online marketeer Jeroen Danckers. "Samen met het reclame-agentschap There uit Leuven hebben wij een heel concept ontwikkeld rond de jeugdbeweging en de zomerkampen. De kinderen kunnen liters melk verdienen voor hun jeugdbeweging door de flappen van de melkkartons te sparen. Zij kunnen verder hun favoriete kamplied delen via een Spotify-integratie op de website en op die manier een optreden winnen van een bekende artiest."

Identieke projecten voor Levis en Acco hebben de reputatie van Intracto ongetwijfeld versterkt. "In die mate dat wij uitgerekend vandaag nog een heel grote nieuwe klant hebben binnengehaald. Dat belooft voor de toekomst."

Intracto bestaat vandaag nauwelijks tien jaar. Pieter Janssens heeft zijn bedrijf al die jaren uitgebouwd tot een toonaangevend digitaal agentschap voor online communicatie. Janssens gaat er onverminderd vanuit dat de Belgische bedrijven meer inspanningen moeten doen om hun internetcommunicatie te verbeteren. De Belgische websites heten helemaal niet zo goed te zijn. De Belgen kopen overigens nauwelijks aan via Belgische websites maar daarentegen des te meer via buitenlandse sites.

Met een groei in 2012 van 60% is webdesigner Intago ondertussen goed geïntegreerd in de groep. Net zoals het onlangs overgenomen Bright Sites. Intracto stelt vandaag zo'n 40 mensen tewerk en is nog dringend op zoek naar twee verkoopmensen en twee developers.