De oprichting van Geo.Limo is een primeur. Het bureau van oprichter Yannick Meeus is het allereerste Belgische marketingbedrijf dat zich uitsluitend op generative engine optimization (GEO) richt met als doel bedrijven zichtbaar te maken in ChatGPT en andere generatieve AI-platformen.
“Zoekgedrag verandert radicaal”, weet Yannick Meeus. “Steeds minder mensen googelen. Ze stellen hun vraag rechtstreeks aan ChatGPT. De grote vraag is dan: noemt ChatGPT jouw bedrijf in het antwoord? Als dat niet zo is, ben je voor veel klanten onzichtbaar.”
Nieuwe discipline: GEO in plaats van SEO
Waar klassieke zoekmachineoptimalisatie (SEO) focust op Google en klikresultaten, gaat Generative Engine Optimization (GEO) een stap verder. ChatGPT, Gemini en Perplexity geven geen lijst met links, maar directe antwoorden op vragen van gebruikers. Alleen bedrijven die door AI herkend, begrepen en vertrouwd worden, komen daarin voor.
“We structureren bedrijfsinformatie, bouwen AI-proof pagina’s en zorgen dat je merk consistent en betrouwbaar zichtbaar is in bronnen waar ChatGPT zijn kennis uit haalt”, aldus nog Meeus.