Ondernemende studenten steken een nachtje door

nacht-vd-ondernemende-student

In de nacht van dinsdag op woensdag organiseert hogeschool Thomas More op de campus in Geel voor de eerste keer de Nacht van de Ondernemende Student. De deelnemende studenten worden uitgedaagd om in team een businesscase in opdracht van Nike uit te werken. Een jury met general manager Kurt Van Donink van Nike ELC (Laakdal) zal uitmaken welk ondernemingsplan het best is uitgewerkt.

“Als hogeschool geven we een inhoudelijke ondersteuning aan studenten die willen ondernemen”, zegt projectverantwoordelijke Stijn Coenen van Thomas More. “Via een overnight event willen we hen triggeren en uit hun comfortzone halen.” Voor deze eerste editie schreven 53 studenten uit uiteenlopende vakgebieden zich in en ze werden ingedeeld in 12 teams. Die teams worden gecoacht door mensen van Nike, Vlajo en van de hogeschool zelf.

Jeugd beweegt minder
Nike zal een probleem pitchen, namelijk het feit dat de jeugd minder beweegt, wat uiteraard slecht nieuws is voor hun business. Na een nachtje doorwerken stellen tussen 5.30 en 7 uur woensdagmorgen de teams hun ondernemingsidee voor aan de coaches en de experten die hen begeleidden. Uiteindelijk maakt volksvertegenwoordiger Servais Verherstraeten de winnaars bekend.

De Nacht van de Ondernemende Student is een initiatief van Stepup!, het Thomas More-platform voor studenten met ondernemende ambities en wordt georganiseerd in samenwerking met Nike en Vlajo, de Vlaamse Jonge Ondernemingen.