OTN

OTN Systems gaf vanuit Olen al meer dan 100 virtuele demo’s

OLEN – OTN Systems heeft zich ook moeten aanpassen aan hoe de wereld er uit is gaan zien met de corona-pandemie. Fysieke ontmoetingen zijn vervangen door online demonstraties en dat loopt ondertussen goed. Ondertussen is alweer de 100ste virtuele demo gegeven.

OTN Systems, met hoofdkwartier aan de Industrielaan te Olen, levert in 75 landen wereldwijd telecommunicatiesystemen voor industriële gebruikers. Het spreekt vanzelf dat dit soort technologie zich niet via een simpel telefoontje laat verkopen. De verantwoordelijken voor business development bij OTN Systems hebben normaal behoorlijk wat fysieke ontmoetingen over heel de wereld, met klanten en prospecten. Tot het virus met de bekende naam stokken in de wielen kwam steken.

"De term digitalisering is in onze bedrijfstak natuurlijk niet vreemd, maar voor het contact met klanten en prospecten wereldwijd vertrouwden we tot begin maart dit jaar toch vooral op fysieke ontmoetingen”, vertelt Jurgen Michielsen, chief technology officer van OTN Systems. “Als internationaal georiënteerd bedrijf konden we natuurlijk niet bij de pakken blijven zitten, dus hebben we deze crisis als een uitdaging gezien en hebben wij het concept remote business development meeting bedacht, met daarin een centrale plaats voor virtuele demonstraties van onze technologie."

De nieuwste technologie in het portfolio van OTN Systems heet XTran en is een innovatief communicatienetwerk van de nieuwste generatie dat speciaal werd ontwikkeld voor operationele telecommunicatie. Het richt zich dus niet zozeer tot 'normale' telefoonmaatschappijen zoals Proximus of Telenet, maar tot beheerders van grootschalige industriële exploitaties zoals energieproductie- en distributie, spoorwegen en metrostelsels, olie- en gas industrie. Klanten in België zijn o.a. Fluvius, De Lijn en MIVB.

"Tijdens deze interactieve ontmoetingen met video conferencing kunnen alle aspecten van de XTran technologie worden toegelicht en gedemonstreerd”, weet Jurgen Michielsen. “Via camera’s en zelfs een mobiele unit in onze demoroom, kunnen de deelnemers kennis maken met de hardware en de werking van het management systeem TXCare. Na ruim honderd van deze meetings en demo’s kan ik zeggen dat onze medewerkers het volmaakt in de vingers hebben. De klanten reageren heel positief. We mogen zeggen dat we ook deze digitale horde met succes hebben genomen."

Wie benieuwd is hoe zo’n online demo er uitziet, kan dat zien op het OTN Systems YouTube kanaal.