self soirree

SELF zet het nieuwe jaar in met een SELF- soiree : “In 2020 moet elke Vlaamse vrouw SELF kennen!”

GEEL - Voor Skincare Product Developer en SELF-onderneemster Isabelle Ulenaers was 2019 een jaar om nooit meer jaar om nooit meer te vergeten. De Kempense werd niet alleen bekroond met de prijzen van ‘Beloftevolle onderneemster’ (Unizo) en ‘Wonderneemster’ (SD Worx) van het jaar. Haar bedrijf maakte ook nog eens een sterke groei door. Voorlopige kroon op het werk is alweer een nieuw project: de SELF-soiree.

Ervaringen uitwisselen

De belangstelling was groot tijdens de eerste ‘SELF-Soiree’ in de Emblemse eetgelegenheid/bloemenzaak ‘Brood en Bloemen’. Meer dan 50 vrouwen, afkomstig uit alle Vlaamse regio’s, vonden de weg naar een kwaliteitsvolle me-time avond. “Toen we het lanceerden, waren alle plekken in no time weg. De mensen die hier vanavond aanwezig zijn, maken tijd voor zichzelf, maar zijn ook bereid om uit hun comfortzone te stappen om zo nieuwe mensen te leren kennen”, vertelt Isabelle Ulenaers. Enkele jaren geleden gaf ze haar job op als psychologe en startte in mei 2016 onder de naam SELF haar eigen lijn in verzorgingsproducten. Tijdens de SELF-soiree blikte ze, in aanwezigheid van haar 7-jarige dochter Michelle, nog eens terug op die start: “Het begon met de huidproblemen van onze kleinste waar we destijds geen oplossing voor vonden en waardoor ik de drastische beslissing nam om zelf 100 % natuurlijke gezondheidsproducten te gaan ontwikkelen, vegan en Zero Plastic. Ondertussen brachten we er een 8-tal op de markt , onder andere lippenbalsem, gezichtsmaskers en crèmes. We krijgen veel reacties, waaraan we merken dat daar  behoefte aan is. Dus dacht ik: laten we het nieuwe jaar goed inzetten en een avond organiseren waar mensen tijd maken voor een ontmoeting waarop ze hun verhalen en ervaringen kunnen delen. Die gedachte sluit nauw aan bij onze filosofie.”

Groei

Sinds de start is het hard gegaan met SELF. Isabelle en haar team slaagden er in om het  bedrijf van 100 % natuurlijke verzorgingsproducten sterk te laten groeien. “Op jaarbasis groeide onze omzet met 25 % en sinds september klom dat cijfer naar 50 % en beleven we bijna een verdubbeling”, zegt de zaakvoerster enthousiast. “Samen met mijn team werken we elke dag keihard aan de uitbouw van SELF. Onze doelstelling in het nieuwe jaar is om alle Vlaamse vrouwen kennis te laten maken met ons merk. Permanent blijven we investeren in on- en offline marketing en communicatie.”

Vervolg

Ook de SELF-Soiree lijkt een vaste waarde te gaan worden. “Op basis van de vele positieve reacties zijn we bijna verplicht om een vervolg te maken op de geslaagde SELF-Soirree. Minstens één keer per jaar, maar wie weet komt het vervolg nog vroeger, dat bekijk ik de komende dagen met mijn team”, zegt Isabelle Ulenaers.