Avontuurlijke fietsreizen organiseren door Kenia en Tanzania was meer dan tien jaar de passie van Sigge Van Houtven. Hierdoor zat de man gemiddeld drie maanden per jaar met zijn klanten in Afrika. Maar toen was er de coronacrisis. “Alle reizen die nog op stapel stonden, werden per direct geschrapt. En in die periode zag het er niet naar uit dat het allemaal snel opgelost zou zijn.” De fietsliefhebber liet zijn oog vallen op een leegstaand pand tegenover het gemeentehuis van Grobbendonk en begon er een fietsenwinkel.
“Dat was geen slechte beslissing, want dezelfde coronacrisis zorgde ervoor dat de mensen meer gingen fietsen. Dik vijf jaar later voel ik de muren hier steeds vaker op me afkomen”, verklapt Sigge. “Ik wil weer naar Afrika. Ik heb een overnemer gezocht en gevonden. De winkel is straks een afgesloten hoofdstuk.” Sigge wil in Afrika samenwerken met zijn dochter Zana.