twaalfde man thumbnail_Workshop Berchem

Starter van de week: De Twaalfde Man geeft bedrijven zichtbaarheid op social media

VLIMMEREN – Jasper Dockx is met zijn start-up ‘De Twaalfde Man’ al meteen op kruissnelheid. Zijn onderneming helpt andere bedrijven met marketing op sociale media. Daar blijkt in de streek een grote behoefte aan. De jonge ondernemer heeft nu al een jobstudent bij aan boord genomen.

De Twaalfde man maakt voor bedrijven video’s om online te posten en regelt doelgerichte advertenties op Facebook en Instagram. Heel wat KMO’s hebben al de weg gevonden naar de jonge onderneming. “Veel bedrijven kunnen dat niet intern aanpakken”, vertelt Jasper Dockx van De Twaalfde Man. “Voor veel zelfstandigen is dat iets dat erbij komt, bovenop het gewone werk. Wij doen dat graag. Zo ontzorgen wij zaakvoerders. Ik hoor klanten vaak zeggen: ik ken er niet voldoende van, of: ik heb er de tijd niet voor.”

Jasper Dockx bood deze diensten al aan toen hij nog studeerde. Nu heeft hij zijn bachelordiploma digitale en online marketing en heeft hij de sprong gewaagd om voltijds met zijn nieuwe zaak bezig te zijn. De zaken lopen goed, want Dockx heeft intussen ook al een jobstudent in dienst. 'De Twaalfde Man’ blijkt dus een succesformule, ook de bedrijfsnaam. “Die heb ik gekozen omdat die mooi illustreert hoe wij bedrijven ondersteunen: zoals in het voetbal de twaalfde man de ploeg ondersteunt", licht Jasper Dockx toe. "Bovendien wou ik niet zo’n gladde fancy naam. Ik merk dat mensen deze naam makkelijk kunnen onthouden. Dus dat is goed.”

Op dit moment zijn de klanten van De Twaalfde Man vrijwel allemaal KMO’s in de Kempen. Dat is ook de doelgroep waar Jasper Dockx zich naar richt: “In Antwerpen heb je al redelijk veel marketingbureaus. Ik hoop nu vooral de Kempen te kunnen ondersteunen."

twaalfdemanmedia.be