Nieuws Kempen Steeds meer Chinese toeristen kiezen voor Corsendonk-hotels

Steeds meer Chinese toeristen kiezen voor Corsendonk-hotels

Steeds meer Chinese toeristen kiezen voor Corsendonk-hotels

Corsendonk HotelsMeer en meer Chinese toeristen kiezen ervoor om te overnachten in hotels van de Corsendonk-groep. Met haar zes hotels en clubs in België – vier in de Kempen waaronder de Priorij Corsendonk, één in Spa en één in Blankenberge – weet de Corsendonk-hotelgroep slim in te spelen op de groeiende stroom van Chinese toeristen naar West-Europa. Dit is deels het gevolg van de rechtstreekse chartervluchten vanuit drie Chinese steden naar Luik die wekelijks duizend Chinese toeristen naar België brengen.

Bieke Buyens, sales & marketing manager van Corsendonk Hotels, reisde begin juni naar China voor een meeting met een tiental Chinese touroperators. “Als gevolg van de snelle groei van de Chinese middenklasse reizen meer en meer Chinese toeristen naar Europa. In 2014 kwamen ongeveer 200.000 Chinese toeristen naar België. Velen reizen in groep en zijn op doorreis in België, onderweg van of naar Nederland, Frankrijk of Duitsland. De verwachting is dat dit aantal in de komende jaren nog sterk zal groeien en wij willen daar als Corsendonk Hotelgroep op inspelen. Door onze ideale ligging aan de grens met Nederland en de goede prijs-kwaliteitverhouding van onze hotels beantwoorden wij perfect aan de wensen van de Chinese touroperators en hun klanten.”

Kort op de bal spelen
Corsendonk Hotels heeft Horsten International uit Turnhout, een consultant met specialisatie China, gevraagd om hen te helpen bij het positioneren van de hotels naar de Chinese toerist en het leggen van de juiste contacten in China. Horsten International hielp Corsendonk Hotels ook met de opmaak van een Chinese website en offline en online communicatie, en één van de vertegenwoordigers van Horsten International in China is de vaste liaison tussen Corsendonk Hotels in België enerzijds en de Chinese touroperators anderzijds. Bart Horsten, Manager Director van Horsten International, ziet heel wat voordelen in dit partnership met Corsendonk Hotels: “De grote uitdaging bij het zakendoen met China is om kort op de bal te blijven spelen, anders verliezen de Chinese tour operators snel hun aandacht en kiezen ze andere hotels. De concurrentie tussen de hotels is groot en daarom is het belangrijk dat Corsendonk Hotels ook voortdurend aanwezig is in China en regelmatig bij de lokale touroperators over de vloer komt.”

Op 30 september geven Bieke Buyens en Bart Horsten in Geel een praktijkgetuigenis op een China-seminarie van Voka Kempen. Hier meer informatie.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.

Turnhout
Turnhout

Zesde overname voor SwimmingMonkey

SwimmingMonkey uit Turnhout heeft een 6e overname van een Amerikaanse affiliate en display advertising website gerealiseerd. Het gaat om www.kempoo.com,… Lees meer