Text-It van Angelo Wauters

Text-it zet in op automatisering

Text-It uit Herenthout investeert in een nieuw online platform, waarbij de nadruk sterk ligt op digitalisering en automatisering. Het bedrijf is gespecialiseerd in visuele communicatie en reclame, en wil op die manier haar marktpositie versterken en verder uitbouwen.

Text-It is een professionele reclamepartner die elk offline reclameproject van A tot Z verzorgt: van spandoekframes, licht- en gevelreclame tot wagenbelettering. Het bedrijf is 14 jaar geleden opgericht door Angelo Wauters, en stelt intussen 13 mensen te werk, met een eigen team van monteurs. Klanten komen rechtstreeks bij Text-It terecht, maar het bedrijf doet ook onderaanneming voor andere communicatiebureau's.

Vernieuwd platform

“We hebben nooit actief aan sales op de baan gedaan. Klanten wisten altijd goed de weg te vinden, en blijven trouw terugkomen", legt zaakvoerder Angelo Wauters uit. Met een vernieuwd platform zullen klanten onder andere zelf en rechtstreeks vroegere orders opnieuw kunnen ingeven. "Een nieuwe webshop met geautomatiseerde tools is nodig om verder te groeien." Wauters hoopt hiermee  een omzetstijging van 15% te realiseren. Hij maakt zich sterk dat Text-It hierdoor in de loop van het jaar 2 extra mensen in dienst zal kunnen nemen.

Director Sales & Marketing

Om het automatiseringsproces aan te sturen, komt Bart Daems uit Noorderwijk op de stoel van Director Sales & Marketing bij de Kempense onderneming. Daems is 39 en heeft de afgelopen jaren ervaring opgedaan als leidinggevende in sales en marketing. Hij is ook ondernemerscoach in bijberoep. “Met de komst van Bart halen we waardevolle kennis binnen sales en online marketing in huis. Dit kunnen we goed gebruiken om onze ambitieuze plannen voor de toekomst te kunnen realiseren”, besluit een enthousiaste Angelo Wauters.