Federale Verzekering heeft op de Grote Markt in Turnhout een wat ze noemt Kantoor van de Toekomst geopend. Het kantoor kreeg niet alleen een nieuwe, frisse look maar zit sterk in op digitale hulpmiddelen voor de interactie met de klant.
“Met dit vernieuwde kantoor willen we dichter bij onze klanten staan”, zegt Kris Van Den Steen, chief marketing officer bij Federale Verzekering. “Digitale kanalen en online diensten winnen aan belang, maar wij blijven persoonlijk contact met onze klanten nuttig en nodig vinden. Op deze manier combineren we de voordelen die digitale tools kunnen bieden, met de sterkte van de service en het persoonlijke contact met onze lokale medewerkers.”
De klant krijgt buiten en in het kantoor informatie via digitale schermen. Tijdens een gesprek met de kantoorhouder wordt gebruik gemaakt van een interactief touchscreen. “Dat ondersteunt het gesprek door simulaties, presentaties, documenten en video’s weer te geven. De informatie die met de klant wordt besproken, krijgt die nadien ook via mail. Met een dergelijke totaalaanpak willen we nog beter inspelen op de noden van de klant.”
Aanwezigheid in Noorderkempen
Met de keuze voor Turnhout wil Federale Verzekering haar aanwezigheid in de Noorderkempen versterken. “De streek vormde nog een blinde vlek in ons kantorennetwerk”, aldus kantoorverantwoordelijke Hannes Hertoghs. “Er waren al vestigingen in Antwerpen, Mol en Mechelen maar nog niet in dit grote gebied ten noorden van Antwerpen. Met de Grote Markt hebben we gekozen voor een mooie en toegankelijke ligging.”
Federale Verzekering biedt verzekeringen en financiële producten voor ondernemingen, zelfstandigen en particulieren en is een referentieverzekeraar in de bouwsector. De onderneming stelt 712 mensen te werk in 35 kantoren en 5 gewestelijke zetels in heel het land.