Zoals elk jaar zetten de studenten van de bacheloropleiding KMO & Ondernemen hun beste beentje voor om de opgedane theoretische kennis van de afgelopen 2,5 jaar toe te passen in het opzetten van een eigen onderneming. Dit academiejaar kregen ze de opdracht om een business te lanceren die inspeelt op de trend van duurzame consumptie. Dit leidde tot 12 pop-up winkels, die producten aanbieden op verkooppunten in Hasselt, Genk en Sint-Truiden. Stuk voor stuk straffe concepten die met gemak kunnen wedijveren met real life cases van gevestigde ondernemers.
Nieuw dit jaar is dat de locatie in Sint-Truiden beschikt over een koffie- en mocktailbar. Het doel is om de klanten een totale winkelervaring te kunnen bieden. En dat werkt, want de reacties van de bezoekers zijn heel positief. Ze kopen niet alleen de aangeboden producten (en de kunstwerken die in zorgateliers zijn vervaardigd), maar luisteren ook geboeid naar de verhalen die achter de concepten schuilgaan.
Een dubbel succes dus: ondernemend talent dat praktijkgericht wordt ontwikkeld én kunst van bewoners van ’t Weyerke, Wiric en de Botermijn die -als teken van een inclusieve samenleving- vlot de weg vindt naar het grote publiek. Driewerf hoera!