campagne VKW 2018

200 bedrijven hangen de vlag uit (en het is niet de Belgische…)

Waar men gaat langs Limburgse wegen, komt men spandoeken van VKW Limburg tegen... De werkgeversorganisatie heeft zopas een nieuwe campagne gelanceerd onder de noemer Ondernemen Versterkt Limburg. Meer dan 200 bedrijven steunen de imago-actie door een groot spandoek aan hun bedrijfspoort of gevel te hangen.

Zoals blijkt uit een ander artikel op deze website, keert het imago over ondernemen in positieve zin. Een pluim daarvoor mag zeker op de hoed van VKW Limburg worden gestoken, dat al vele jaren grootschalige campagnes opzet om het ondernemerschap in een positief daglicht te plaatsen. Ook dit jaar hebben meer dan 200 partnerbedrijven zich geëngageerd om de actie kracht bij te zetten en door middel van duizenden affiches en grote spandoeken meer begrip en erkenning te vragen voor ondernemende Limburgers. Dat zijn zowel de zelfstandigen en bedrijfsleiders als de medewerkers.

"Met de slogan 'Onze Kracht. Onze Mensen.' zetten we deze keer de ondernemende werknemers in de picture", zegt communicatiemanager Gert Schreurs. "Bedrijven investeren meer en meer in hun medewerkers en geven hen ruimte voor initiatief en verdere ontplooiing. Ondernemende medewerkers maken immers mee het verschil. Het gevolg is dat goede mensen aan boord blijven en het bedrijf aantrekkelijk blijft voor nieuwe profielen. Onderzoek wijst trouwens uit dat bevlogen en geëngageerde medewerkers productiever zijn, meer bijdragen tot innovatie, veel minder vaak afwezig zijn en minder geneigd zijn ander werk te zoeken. 'Intrapreneurship' vormt een noodzakelijke motor om effectief te blijven in een snel veranderende omgeving."