Schakel een versnelling hoger met een elektrische bedrijfswagen
De uitdrukking ‘de kleren maken de man’ gaat steeds vaker ook voor de keuze van je wagen op. De mobiliteitskeuze… Lees meer
De dagen van enkel spontane en ongeorganiseerde berichten plaatsen op social media zijn achter de rug. Dit zijn de 5 belangrijkste redenen waarom jij best al op voorhand een overzichtelijke planning maakt voor je social media.
Is het belangrijk voor je merk dat je #Werelddierendag viert? Hoe zit het met #BlackFriday? #NationalPizzaDay?
Een social media inhoudskalender helpt jou om op de hoogte te blijven van al die themadagen (samen met ‘echte’ feestdagen zoals Pasen en Nieuwjaar). Je zal geen enkele gelegenheid missen om je merk te verheffen en met volgers in contact te komen op speciale datums.
Niemand zal je willen volgen als de meest recente post op je profiel twee jaar geleden is. Consequentie brengen in je social media posts toont potentiële volgers dat je geïnvesteerd hebt in het kanaal. Daarbovenop train je de huidige volgers om op regelmatige basis inhoud te verwachten en ermee bezig te zijn. Je bouwt aan langdurige relaties die tot verkoop leiden. Een contentplanner helpt jou om consequent op alle platforms te posten.
Niemand houdt van vrienden die alleen over zichzelf praten. Hetzelfde geldt voor merken op sociaal gebied. Natuurlijk willen volgers weten wanneer je een uitverkoop hebt of een nieuw product aanbiedt, maar zij willen ook andere soorten inhoud zien, zoals video’s en nieuwsverhalen uit de branche, persoonlijke interacties en antwoorden op vragen, leuke wist-je-datjes, …
Door vooraf jouw sociale content te plannen, publiceer je uit elke categorie een uitgebalanceerde hoeveelheid inhoud.
“Maar houdt het bijhouden van een gedetailleerde planning van elke post op social media mij niet langer bezig?”, vraag je je misschien af. Eerlijk gezegd? Het antwoord is nee. Het gebruik van een sociale mediakalender bespaart je tijd. Als je een plan hebt voor je toekomstige sociale inhoud, kun je je berichten van tevoren plannen.
Als je een overzicht hebt van wat je hebt gepubliceerd, kan je gemakkelijker resultaten meten. Vergelijk jouw publicatieplanning met de analyses en kijk of je patronen kan vinden. Misschien presteren berichten die op donderdag zijn gepubliceerd het beste. Misschien houden jouw Facebook volgers echt van 15-secondenvideo’s, terwijl je Twitter volgers de voorkeur geven aan lange blogberichten. Misschien zien jouw Instagram volgers graag één bericht per dag, terwijl jouw LinkedIn volgers er drie per week willen zien. Meet je bevindingen en blijf testen en optimaliseren tot je het perfecte publicatieschema vindt dat werkt voor jouw merk.
Omdat jouw content het verdient om in de schijnwerpers te staan:
[button color=”green” size=”normal” alignment=”none” rel=”follow” openin=”newwindow” url=”https://demarketingafdeling.be/downloads/contentplanner?utm_medium=contentdossier&utm_source=madeinlimburg&utm_campaign=landingspagina+contentplanner “]Download de gratis Contentplanner![/button]
Wil je jouw social media marketing naar het volgende niveau brengen? Dan laten we je graag zien hoe je eenvoudig berichten kan inplannen, publiceren, meten en optimaliseren. Contacteer ons en wij zorgen voor een succesvolle en efficiënte oplossing!
De uitdrukking ‘de kleren maken de man’ gaat steeds vaker ook voor de keuze van je wagen op. De mobiliteitskeuze… Lees meer
Heb je als ondernemer liquidatiereserves opgebouwd in de vennootschap? Vergeet dan niet om de juiste clausules op te nemen in… Lees meer
Opa is 84, kleinzoon 25. Hun naam is een begrip in de Limburgse ondernemerswereld: Van Vlierden is met vlag en… Lees meer
Racepiloot Niels Lagrange staat voor een stevige carrièrewending. Samen met zijn vriendin Romy investeert hij in een pop-up bistro, waarin… Lees meer
Ben Bijnens is de nieuwe VP Operations - General Manager van Coca-Cola in Noord-Europa. De Wellenaar is niet de eerste… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen