A&M KMO Days 202515

500 KMO’s scheren over landingsbaan

A&M Group, het automobielbedrijf van Peter Guelinckx met 57 showrooms van diverse merken in Limburg en Vlaams-Brabant, heeft zopas op Droneport zo'n 500 KMO's verwelkomd om hun aanbod van elektrische voertuigen en snelle bolides te inspecteren. "Deze KMO Days vormen een belangrijke stap in onze ambitie om nog dichter bij de lokale KMO-markt te staan", zegt Guelinckx. "We hebben waardevolle contacten gelegd en kijken uit naar de opvolging.”

Vorig weekend werden de gebouwen van Droneport aan het vliegveld in Brustem gevuld met bijna 500 ondernemers van KMO-bedrijven uit Limburg en Vlaams-Brabant. Ze waren te gast op de KMO Days van de Limburgse autoverdeler A&M Group. “Tijdens dit tweedaags inspiratie- en netwerkevenement kregen beslissingsnemers de kans om ons brede aanbod te ontdekken”, zegt Olya Fedorova, Marketing Director bij A&M Group. “Mobiliteit heeft vele uitdagingen, ook voor KMO-bedrijven. Het is dan ook belangrijk om goed uitgerust te zijn met de beste oplossingen naar ieders behoefte.”

Beide dagen werden op gang getrapt met een keynote van mobiliteitsexpert Geert Martens, die zijn visie deelde op de toekomst van mobiliteit binnen dit snel veranderende ondernemingslandschap. In verschillende breakout sessies konden bezoekers zich vervolgens verdiepen in actuele topics zoals mobiliteitsbudgetten, elektrificatie en duurzaam fleetbeheer.

“Een absoluut hoogtepunt was de testrit-ervaring op de landingsbaan van DronePort”, vertelt Olya. “Meer dan 300 testritten werden afgelegd met een selectie van 50 voertuigen, van elektrische bedrijfswagens tot superkrachtige bolides.”

CEO Peter Guelinckx was tevreden met de grote opkomst en de kwaliteit van de gesprekken: “De KMO Days vormen een belangrijke stap in onze ambitie om nog dichter bij de KMO- markt te staan. We hebben waardevolle contacten gelegd en kijken uit naar de opvolging.” A&M Group plant een vervolg in 2026.